Evliyâ Çelebi`de Muğla ve Antalya (metin-dizin)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, neredeyse ömrünün tamamını Osmanlı coğrafyasını ve bazen de komşu ülkeleri gezerek geçiren ünlü Türk seyyahının eseri olan Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nin 9. kitabında yer alan bugünkü Muğla ve Antalya illerinin anlatıldığı kısımlar ele alınmaktadır. Böylece Evliya Çelebi'nin verdiği eşsiz bilgilerden yola çıkılarak bölgenin öncelikle fiziki, mimari ve kültürel özelliklerinin ayrıntılı bir şekilde tespit edilmesi, bu sayede de dil, tarih, coğrafya, folklor, sanat, edebiyat, etnografya, antropoloji, toponimi ve sosyoloji gibi birçok alana malzeme sağlanması amaçlanmaktadır.Evliya Çelebi Seyahatnamesi ve yazarı hakkında çeşitli bilgilerin yer aldığı ?Giriş? bölümünde ayrıca adı geçen bölgenin tarihi hakkında da bazı veriler sunulmaktadır.Çalışmanın ?Birinci Bölüm? olarak adlandırılan bölümünde söz konusu edilen 9. kitabın elde olmaması sebebiyle araştırmacılarca muteber kabul edilen üç nüsha çevriyazı alfabesi kullanılarak karşılaştırılma metoduyla okunmuş, tespit edilen kelime farklılıkları dipnotlarla gösterilmiştir.Çalışmanın ikinci ve son bölümünde ise elde edilen güvenilir metinden yola çıkılarak kelimeler ayıklanmış ve ayrıntılı dizin, yer adları dizini ve şahıs adları dizini olmak üzere üç bölümde incelenmiştir. In this study, almost the entire lifetime spent around the work of the famous Turkish traveler Seyahatnâme of Evliya Celebi which 9 in the book describe the present provinces of Mugla and Antalya are discussed. Thus Evliya Celebi has given unique information by setting out the region?s first physical, architectural and cultural features in detail to be identified, so the language, history, geography, folklore, art, literature, ethnography, anthropology, toponymy and sociology, such as field equipment provision is intended.Celebi Seyahatnamesi saint and author of various information included in the introductory chapter about the history of the region also said that some data are presented.As the first part of the study in question were referred to in section 9 Due to the lack of books from reputable adopted by researchers using three copies of the transcription alphabet was read by the method comparisons, differences were found for words presented as footnotes.In the second and final part of the study obtained reliably extracted from the text by setting out the words and index, place names and personal names index and directory to be examined in three parts.
Collections