İlköğretim ikinci kademe öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi (Muğla il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Muğla ili İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Muğla ili ve Fethiye ilçesindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencileri oluştururken; örneklem grubunu ise aralarından rastgele yöntemle seçilmiş 8 ilköğretim okulundaki 6,7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 232'si erkek 226'sı kız olmak üzere toplam 458 gönüllü öğrenci oluşturmuştur.Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde demografik özellikler, ikinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)'ın revize ettiği, beden eğitimi ve spor tutum ölçeği (BESTÖ) yer almıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS (16) istatistik programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p<0,05) alınmıştır.Araştırmada katılımcıların demografik özellikleri ile ankete verdikleri cevapların yüzdelik dağılımlarının belirlenmesinde frekans analizi; cinsiyetler ile beden eğitim dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi; yaşanılan yer, sınıf, yaş, gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi ile farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için ise tukey testi uygulanmıştır. (P<0.05).Katılımcıların yaş düzeyine, okul türüne, sınıf düzeyine, babalarının öğrenim durumuna, ailenin gelir düzeyine geçirmesine göre ise anlamlı fark gözlenmemiştir (P>0.05). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin annelerinin eğitim durumlarına göre tutumları incelendiğinde tek yönlü varyans analizine göre anlamlı bir fark gözlenmiştir. (P<0.05)Anahtar kelimeler: Tutum, Beden Eğitimi ve Spor, İlköğretim. The purpose of this research is to determine the attitude of secondary school students in Muğla towards Physical Education and Sports lessons.While secondary school students in Fethiye and Muğla from the scope of this research, 458 volunteer secondary school students (232 of whom are male and 226 of whom are female) who were selected randomly from 8 secondary schools from the 6th, 7th and 8th grade classes form the sample of the research.Survey method was used collect data. Demographic features are covered in the first part of the survey while the scale of physical education and attitude which Demirhan and Altay (2001) revised in the second part. SPSS (16) statistics programme used to evaluate the data and the level of significance was taken as (p<0,05).The frequency analyses were performed to determine the percentage of demographic data and survey items. The T-test is used to compare the gender and attitude towards physical education in independent groups. One-way analysis of variance is utilized to compare the attitude towards physical education and the parameters of resident areas, class and age. Finally, Tukey?s test is made use of to define which group makes the difference. (p<0.05)Not a remarkable difference is found out regarding the age of participants, type of school, level of class, educational background of the parents and level of income of the family. (P<0.05) However, a significant difference was observed when the attitude of secondary school students in terms of educational background of their mothers wasscrutinized according to one-way variance analysis. (P<0.05)Key Words: Attitude, Physical Education and Sports, Secondary Schools
Collections