Destinasyon yönetim organizasyonu üzerine bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm destinasyonları, ziyaretçilerin, geçici bir süre kalmak amacıyla ziyaret ettikleri, pek çok kurum ve kuruluşun doğrudan veya dolaylı olarak hizmet sunduğu, dinlence amacıyla kurulan bir kıta, ülke, bölge, şehir, köy veya yöre olarak görülmektedir. Bu turizm destinasyonlarını yönetmek ve pazarlamaktan sorumlu örgütler `Destinasyon Yönetim Örgütleri' (DYÖ) olarak tanımlanmaktadır. Bir turizm bölgesinin artan uluslararası rekabete ve sürekli değişen müşteri beklentilerine karşılık verebilmesi, turizm ürünlerini ve pazarlama yöntemlerini sürekli olarak geliştirmesine bağlıdır. Bu amaçla birçok turizm bölgesindeki otoriteler, destinasyon bazlı turizm yönetimine önem vermektedir. Bu nedenle, yerel ve/veya bölgesel DYÖ oluşturmaktadırlar.Bu çalışmanın amacı, turizm sektörünün yönlendirilmesinde DYÖ'lerinin unsurlarının ve görevlerinin ne olması gerektiğini ve başarılı bir yönetim için faaliyetlerinin hangi yönde yoğunlaşması gerektiğini saptamak ve destinasyon yönetim organizasyonu üzerine bir model önerisi sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemleri temel alınmıştır. Veri toplama tekniği olarak, gözlem ve birebir görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır. Görüşmeler, Marmaris bölgesinde faaliyet gösteren kamu, özel sektör ve turizm ile ilişkili sivil toplum kuruluşlarının üst düzey yetkilileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunun oluşturulmasında, veri çeşitliliğini arttırmak amacıyla maksimum çeşitlilik örneklemesi ve veri kaynaklarına ulaşma sorunlarının en aza indirilmesi amacıyla kartopu örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda destinasyon yönetimi ve pazarlanması ile ilgili alan yazına katkı sağlayacağı düşünülen ve bölgenin daha etkili yönetilmesi ve pazarlanması için sektöre yönelik önerilere yer verilmektedir. Tourism destinations are seen as places, like continent, country, city, village, region, province etc., which are attract visitors for a temporary stay where several companies and/or establishments provide services directly or indirectly to offer entertainment and relaxation. Organizations which are responsible for management and marketing of these destinations defined as Destination Management Organizations (DMOs). To response, increasing international competition and costumer changing expectations depends on developing methods to enhance their performance, continuously renew their tourism products, and update their management strategies. Therefore, authorities of many tourism destinastions, notice the management based on destination. For this reason, they have established local/regional DMOs.This study aims to seek the possibility of developing a model in a specific reference to the management of destinations in Turkey. The related questions may be stated as: what will the DMO?s primary tasks be, how do their responsibilities and functions lead the local or national tourism industry in the international arena and which direction will take DMOs to the expected success? For this purpose, making use of maximum data variation and snowball sampling methods, primary data were collected in the form of interviews conducted among senior managers of public, private and nongovernmental organizations which were taking part in Marmaris. Study findings are expected to advance the context of the relevant literature on destination management and marketing and provide suggestions for the tourism industry to manage and promote the region effectively.
Collections