Üniverite öğrencilerinin bağlanma stilleri ve sosyal kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, kardeş sayısı, doğum sırası, yaşanılan yer ve ebeveyn tutumları açısından incelenmesidir.Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma amacına uygun olarak 2009-2010 bahar döneminde Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören ve tesadüfi olarak seçilen 1020 öğrenci (503 bayan; 517 erkek) üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada bilgi toplama formu, İlişki Ölçekleri Anketi ve Sosyal Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Gruplararası farkı belirlemek için `t testi' ve `varyans analizi', bağlanma stilleri ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için `korelasyon' kullanılmıştır.Araştırma bulguları üniversite öğrencileri açısından bağlanma stilleri alt boyutlarından kayıtsız bağlanma ile cinsiyet; saplantılı bağlanma ile doğum sırası; saplantılı bağlanma yaşam yerleri; güvenli bağlanma, saplantılı bağlanma ve kayıtsız bağlanma ile ebeveyn tutumları arasında; sosyal kaygı düzeyi alt boyutlarından kaçınma, eleştirilme kaygısı ve bireysel değersizlik ile sosyo-ekonomik düzey arasında; kaçınma, eleştirilme kaygısı ve bireysel değersizlik ile yaşanılan yer; kaçınma, eleştirilme kaygısı ve bireysel değersizlik ile ebeveyn tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir.Araştırmanın sonuçları, önceki bulgular ışığında bağlanma stilleri ve sosyal kaygı kapsamında başka araştırma ve uygulamalara da yol gösterecek bağlamda tartışılmıştır.Anahtar sözcükler: bağlanma, bağlanma stili, sosyal kaygı, üniversite öğrencileri. The purpose of the present study is to investigate the relationships between the attachment styles and social anxiety levels of university students in relation with the variables of gender, socio-economic level, the number of siblings, birth order, place of residence, and parents? attitudes.The study employs descriptive method. In line with its purpose, the study was carried out among randomly selected 1020 students (503 females; 517 males) attending Muğla University Faculty of Education in the spring term of 2009-2010 academic year.Relationships Scales Questionnaire and Social Anxiety Scale with qustionnare developed by the researchers were used to collect the data. In order to determine the between-groups difference, `t-test? was used, and `correlation? was used to determine the relationships between the attachment styles and social anxiety levels.The findings of the study revealed that in relation to the sub-dimensions of attachment styles, there are significant differences between unconditional attachment and gender variable; obsessive attachment and birth order; obsessive attachment and place of residence; secure attachment, obsessive attachment, unconditional attachment and parents? attitudes. And as for the sub-dimensions of social anxiety levels; there are significant differences between avoidance, anxiety of being criticized, personal insignificance and socio-economic status; avoidance, anxiety of being criticized, personal insignificance and place of residence; and avoidance, anxiety of being criticized, personal insignificance and parents? attitudes.The findings of the study were discussed according to relevant literature in such a way to provide guidance for further studies within the context of attachment styles and social anxiety.Key Words: attachment, attachment styles, social anxiety, university students
Collections