Türkiye`de e-devlet uygulamaları ve Milli Eğitim Bakanlığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, e-Devlet uygulamalarının hem Avrupa'da hem de Türkiye'de ne kadar gerçekleştirilebildiği ya da kamu yönetimi açısından devletlerin yönetim içinde hangi yeni yapılanmalara gittiğini irdelemektir. Bu amaçla, Milli Eğitim Bakanlığı'nın e-Devlet uygulamalarındaki mevcut durumu ortaya konmaya çalışılmış ve Bakanlığın e-Devlet uygulamalarının genel bir değerlendirmesi yapılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde, e-Devlet kavramı incelenerek, e-Devletin niteliği hakkında kısa bir bilgi verilmiştir. Bu bölümde e-devletin uygulamaları ve geçiş aşamaları belirtilerek, e-Devletin hukuki ve demokrasi boyutu incelenmiştir. Daha sonra e-Devlet uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunlar ele alınmıştır.İkinci bölümde, e-Avrupa ve e-Avrupa 2002 Eylem Planı kapsamında e-devlet uygulamaları ve bu plan içinde yer alan hedefler belirtilerek, diğer bir plan olan e-Avrupa 2005 Eylem Planı kapsamında e-devlet uygulamalarının sonucunda oluşan e-Avrupa+ süreci üzerinde durulmuştur. Ve son olarak da e-Avrupa+ sürecinin Türkiye'ye sağlayacağı yararların neler olduğu incelendikten sonra bu sürecin değerlendirmesi yapılmıştır.Üçüncü bölümde, Türkiye'de e-Devlet uygulamaları başlığı altında Türkiye'de e-Devlet yönünde yürütülen başlıca projeler tespit edilerek, bu projelerin ne kadarının uygulama aşamasına geçirilebildiği ya da uygulama aşamasında olduğu üzerinde incelemeler yapılmıştır. Yine Türkiye'de e-Devlet uygulamaları açısından öncelikli yapılması gerekenler belirtilmiştir. Daha sonra yakın bir zamanda uygulamaya açılan e-devlet kapısı ele alınarak, uygulamada yeri ve önemi üzerinde tartışılmıştır.Son bölümde ise, e-Devlet kavramı kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı'nın e-Devlet uygulamaları tespit edilerek, bu uygulamaların e-Devlet açısından genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. The purpose of this study is to inverstigate the extent to which e-Government applications are conducted both in Turkey and in Europe, or which recent formations the government, in terms of Public Administration, has adopted. To that end, we have tried to exhibit the current state of e-Government applications of Ministry of Education and to evaluate in general Ministry?s e-Government applications.In the first section of the study, first by examining e-Government concept, brief information has been given about the quality of e-Government. In this section, e-Government applications and transition phases have been stated, and the legal and democratic aspects have been studied.In the second section, e-Government applications and targets to include in this plan have been indicated in the scope of e-Europe and e-Europe 2002 Action Plan and e-Europe+ process, formed as a result of e-Government applications, has been studied in the scope of e-Europe 2005 Action Plan. Lastly, this process has been interpreted after examining what the benefits of e-Europe+ process will be for Turkey.In the third section, main projects conducted at the side of e-Government in Turkey has been determined under the title of `e-Government Applications in Turkey? and studies have been conducted about how many of those projects are being practised or how many of them are at the phase of application. Again, in terms of e-Government applications in Turkey, things to be done firsrly have been stated. Afterwards, considering the recently-accessible e-Government Door, its role in the application and its significance have been debated on.In the last section, e-Government applications of Ministry of Education have been determined in the scope of e-Government concept and these applications have been generally evaluated in terms of e-Government.
Collections