Faaliyet tabanlı maliyetleme yöntemi ve seyahat acenteleri uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜİŞLETME ANABİLİM DALIMUHASEBE-FİNANSMAN YÜKSEK LİSANS PROGRAMIFAALİYET TABANLI MALİYETLEME YÖNTEMİ VE SEYAHATACENTELERİ UYGULAMASIFTM yönteminin en önemli varsayımına göre işletmenin kaynaklarıfaaliyetler tarafından, faaliyetler ise üretilen ürün veya hizmetler tarafındantüketilmektedir. Böylelikle bir ürünün veya hizmetin maliyeti o ürünü üretmekiçin yerine getirilen tüm faaliyetlerin maliyeti toplamıdır. Yöntem daha doğrumaliyet rakamları sağlamakta, geleneksel yöntemlere göre daha ayrıntılı vekarmaşık bir durum göstermektedir.Üretim konusu hizmet olan, konaklama işletmeleriyle turistler arasındaköprü görevi yapan, aynı zamanda düzenledikleri turlarla kaliteli hizmetüreten, döviz girdisine katkısı olan seyahat acentelerinin ekonomi içindeoldukça önemli rol ve fonksiyonları vardır.Bu çalışmada Faaliyet tabanlı Maliyetleme yöntemi tanıtılarakgeleneksel yöntemlerle karşılaştırmalı olarak incelendikten sonra yöntemin,seyahat acentelerinde sonuçları uyguluma yolu ile tespit edilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Yöntemi, SeyahatAcenteleri, Genel Üretim GiderleriTezi Hazırlayan : Mehmet Akif ÇETİNTezin Danışmanı : Prof. Dr. Selman Aziz ERDENTez Kabul Tarih ve No : 27.09.2006-2006/17Jüri Üyeleri : Prof. Dr. Selman Aziz ERDENYrd. Doç. Dr. Sami KARACANYrd. Doç. Dr. Kenan AYDIN KOCAELİ ÜNİVERSİTESİSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜİŞLETME ANABİLİM DALIMUHASEBE-FİNANSMAN YÜKSEK LİSANS PROGRAMIACTIVITY BASED COSTING METHOD AND TRAVEL AGENCYAPPLICATIONAccording to the foremost hypothesis of Activity based costing method,products consume activities , activities consume resources. Thus the cost ofproduct or service is total cost of activities that are essential to make a product.This costing method can provide more accurate cost numbers, nevertheless itshows more details and complicate situtation than the traditional costingmethods.Travel agency which production subject is service and which mission ismake a bridge between accomodations for travellers and tourists, at the sametime they make high-class service with their organizing tours and contribute toinput foreing currency which play a fairly important part in economicy.In this work explaning activity based costing method and after comparedit with traditional costing method, its effects at travel agency will be explainedby case study.Key Words: Activity Based Costing Method, Travel Agency, OverheadCostsTezi Hazırlayan : Mehmet Akif ÇETİNTezin Danışmanı : Prof. Dr. Selman Aziz ERDENTez Kabul Tarih ve No : 27.09.2006-2006/17Jüri Üyeleri : Prof. Dr. Selman Aziz ERDENYrd. Doç. Dr. Sami KARACANYrd. Doç. Dr. Kenan AYDIN
Collections