Sistematik riskin konaklama işletmelerinin karlılık oranları üzerindeki etkisinin ölçülmesi `Marmaris Altınyunus Turistik Tesisler A.Ş. örneği `
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm ülkeler için en önemli gelir getiren endüstrilerin başında gelmektedir. Bu endüstriyi oluşturan faktörlerin başında konaklama işletmeleri gelmektedir. Ülkemizde 90'lı yılların başından itibaren artarak devam eden ve çok üst düzey kalitede hizmet sunan konaklama işletmeleri bulunmaktadır. Konaklama işletmeleri giderek artan rekabet ve üretim hizmet maliyetlerini dikkate alarak meydana gelebilecek zararlardan maksimum oranda korunmaya çalışmaktadırlar.Konaklama işletmeleri için risk gerçekleşen getiri ile planladıkları ve elde etmek istedikleri getiri arasındaki sapmadır. Konaklama işletimleri finansal risk, faaliyet riski, yönetim riski, iş ve endüstri riski, faiz oranları riski, enflasyon riski, pazar riski ve döviz kuru riski gibi pek çok risk çeşidi ile karşı karşıyadırlar. Konaklama işletmeleri bu risklerden korunmak için çeşitli risk yönetim pozisyonları almaktadırlar. Gerek satışlarda gerekse ürün hizmet maliyetlerinde hedefler hesaplanırken bütün risk unsurları dikkate alınarak işlem yapılmalıdır.Yukarıda belirlenen amaçlar çerçevesinde bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır.İlk bölümde riskin tanımı, sınıflandırılması ve çeşitleri detaylı olarak açıklanacaktır.İkinci bölümde ise konaklama işletmelerinin tanımı ve geniş anlamda ülkemizde ve dünyadaki turizm hakkında gelişmeler ele alınacaktır.Üçüncü ve son bölümde ise sistematik riskin konaklama işletmelerinin karlılık oranları üzerindeki etkisi incelenecektir. Tourism is one of the most important industries that provides income to countries. Hospitality enterprises comes the first among many other factors forming this industry. In our country, there are numerous hospitality enterprises which offer good quality of service and whose number has been increasing since the beginning of 1990?s. These hospitality enterprises try to protect themselves against some possible economic loss due to competing with other companies and increasing service costs.The risk for hospitality enterprises is the deviation which may happen between the realised income and planned income. Hospitality enterprises are faces with such different risk types as financial risk, running risk, interest rate risk, inflation risk, marketing and currency risks. Therefore, these businesses try to take risk management positions in order to protect themselves against possible dangers. While the goals are being put into consideration for both service costs and sales, all the possible risks had be taken into account also.This study is compused of three chapters under the purposes determined above.In the first chapter, the definition of risk, the classification and its sorts will be explained in detailed ways.In the second chapter, the definition of hospitality enterprises and improvements in terms of tourism in our country and worldwide will be discussed.In the final third chapter, the effect of systematic risk on the profit rates of the hospitality enterprises will be examined.
Collections