Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders içi tutum ve davranışları ile kullandıkları özel öğretim yöntemlerinin, ortaöğretim öğrencilerinin beceri öğrenimleri ile spor alışkanlığı kazanımları üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders içi tutum ve davranışları ile kullandıkları özel öğretim yöntemlerinin, ortaöğretim öğrencilerinin beceri öğrenimleri ile spor alışkanlığı kazanımları üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir.Yapılan çalışmalar sonucunda beden eğitimi öğretiminin temel öğesi olan öğrenciye öğretilmek istenen beceriyi, hangi koşullarda, nasıl daha etkin bir şekilde öğreterek yaşantısında da kalıcı izli bir sportif davranışlar değişikliği yaratılabileceği konusu farklı boyutlarıyla irdelenememiştir. Tüm yönleri ile bu amaç doğrultusunda yetiştirilmiş, gerek psikolojik, gerek fiziksel, gerekse de formatif olarak yeterliğe sahip model bir beden eğitimi ve spor öğretmeni yaratmak amacı ile yapılan bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders içi tutum ve davranışları ile kullandıkları özel öğretim yöntemlerinin, ortaöğretim öğrencilerinin beceri öğrenimleri ile spor alışkanlığı kazanımları üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir.Araştırmanın evrenini 2011 - 2012 eğitim-öğretim yılında Muğla Milli Eğitim İl Müdürlüğüne bağlı Muğla il merkezinde yer alan 14 ortaöğretim kurumundaki tüm beden eğitimi öğretmenleri ve öğrencileri, örneklemini ise araştırma niteliklerine müsait durumda olan 11 ortaöğretim kurumunda görev yapan 19 beden eğitimi öğretmeninin beden eğitimi derslerinde öğretim uyguladıkları 704 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmış, öğretmen ve öğrencilere bazı anketler uygulanarak beden eğitimi dersleri gözlemlenmiş, pilot okullarda gerekli izinler alındıktan dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırmanın konusu ile ilgili ulaşılabilen kaynakların sağladıgı verilere farklı istatistiksel analizler uygulanmıştır.Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ders içi tutum ve davranışları ile kullandıkları özel öğretim yöntemlerinin, ortaöğretim öğrencilerinin beceri öğrenimleri ile spor alışkanlığı kazanımları üzerine etkilerinin olumlu olduğu bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Beden, eğitim, öğretim, yöntem, beceri, spor, alışkanlık The aim of this study is determine to effects of physical education teachers? behaviours and teaching styles in lesson on skill learning and sport habits of highschool students.In results of many studies, subject that how to teach better skill that want to teach and how to make difference about sport habits to student who is the key element of physical education would not investigated with different formats. The aim of this study that want to make a better physical education teacher by author is determine to effects of physical education teachers? behaviours and teaching styles in lesson on skill learning and sport habits of highschool students.The universe of this study is the all physical education teachers that work at highschools in center town of Muğla and their students. The sampling of it is teachers that work at 11 highscool that available for study and their 704 students. In this study, experimental method has used, some tests have applicated to the teachers and their students, lessons have observed, lectures have given and finally variables of this study have analysed by author.As a result, author has determined that effects of physical education teachers? behaviours and teaching styles in lesson on skill learning and sport habits of highschool students are positive.Key words: Physical, education, teaching, method, skill, sport, habit
Collections