Geriatride sosyal spor pazarlamasının yaşam kalitesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sosyal spor pazarlamasının geriatrik kişilerin yaşam kalitesine etkilerini araştırmak için yapılmıştır. Katılımcılar, 2012 yılında Muğla İli Abide H.Nuri Öncüer Huzurevinde kalan geriatrik kişiler arasından tesadüfî olarak seçilmiştir. Çalışma huzurevinde yaşayan 19 kadın, 28 erkek olmak üzere toplamda 47 kişiyi kapsamaktadır.Sosyal spor pazarlaması, kampanya için katılımcılarda etki yaratacak bir resim ve slogan kullanılarak el broşürü haline getirilmiştir. Bu broşürler huzur evi sakinlerine çalışma öncesi dağıtılarak yapılacak olan çalışma ile ilgili farkındalık yaratması için bir hafta beklenmiştir. Broşürler dağıtıldıktan bir hafta sonra kampanyadan etkilenen kişilere anket uygulanmıştır. Katılımcılar yapılan sosyal spor pazarlaması kampanyası sonucu gönüllü olan 65 yaş üstü kişilerden oluşturulmuştur. Seçilmiş geriatrik kişilere, araştırma öncesi ve sonrasında 10 sorudan oluşan, çoktan seçmeli SF 36 Yaşam Kalitesi Ölçeği uygulanmıştır. Katılımcılara 8 hafta boyunca, haftanın bir günü, 10 dakikası ısınma egzersizleri, 40 dakikası theraband egzersizleri ve 10 dakikası soğuma egzersizleri olmak üzere toplamda 60 dakikalık çalışma programı sosyal pazarlama programı çerçevesinde uygulanmıştır. Uygulanan anketlerin istatistiksel analizlerinde SPSS 18.0 programı kullanılmıştır. Ön test ve son test değerlerinin karşılaştırılması paired-samples t-test kullanılarak yapılmıştır.Sonuç olarak; 8 haftalık sosyal pazarlama programı çerçevesinde uygulanan egzersiz programına katılan kişilerin hem bedensel hem de psikolojik açıdan sağlık durumlarının program öncesinde ve program sonrasında karşılaştırıldığında, anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Düzenli egzersiz konusunda daha bilinçli, bedensel ve duygusal açıdan daha sağlıklı hissettikleri gözlemlenmiştir. Geriatrik kişilerin cinsiyetlerine bakılmaksızın yaşam kalitelerini arttırdığı ortaya çıkmıştır. In this study, the effects of social sport marketing on geriatrics? quality of life were investigated. Participants were chosen randomly from the Mugla Abide H.Nuri Oncuer Retirement Community. This study covers totally 47 people, 19 women and 28 men.Social sport marketing was done by using a flyer with an effective photo and a tag line. Before starting survey study, flyers were given to the participants and waited one week to create awareness about the study. One week after, surveys were applied to people, who effected from the campaign. Participants were chosen, consisting of an above 65 years of age people who were willing to attend the study as a result of social sport marketing campaign. The SF 36 quality of life scale, that includes 10 multiple choice questions, were applied to participants before and after the study. The 60 minutes programe, 10 minutes warm-up exercises, 40 minutes theraband exercises and 10 minutes cool-down exercises were applied to participants one day in a week. Statistical analyses of the study was done by using SPSS 18.0 software. The comparison of pre-test and final-test were done by using paired samples t-test method with 95% confidence.As a result, when the beginning and final condition of the participants are compared, it is appeared that, there is a significant difference between the physical and psychological condition of the participants who attended 8 weeks exercises programe. It is observed that, participants are more conscious about regular exercising and feel better physically and sensually. It is occurred that, geriatrics? quality of life increased regardless of their sexuality.
Collections