İlk halka sunumlarda pay senetlerinin kısa dönem performansı ve İMKB`de bir uygulama (1996-2006)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sermaye piyasalarının devamlılıgı ve istikrarı açısından, halka açık isletmelerin paysenetlerinin alınıp satıldıgı piyasaların güven içinde çalısması oldukça önemlidir.Tasarruflarını bu piyasada degerlendiren yatırımcıların beklentisi, isletmelerden aldıklarıkâr payı ve payların deger kazanmasından saglayacakları kazançtır. kincil piyasa olarakadlandırılan piyasalardaki basarı, yatırımcıları sermaye piyasalarında yatırım yapmayayöneltecek ve tasarrufların tabana yayılması amacı da bu yönde gerçeklesecektir. kincilpiyasalardaki basarı, ilk halka sunumlarda saglanacak basarıya baglıdır.Halka sunum, isletmelerin orta ve uzun vadeli finansman gereksinimlerini karsılamayollarından biridir. sletmelerin halka sunum yoluyla finansman saglaması, ancak uygunzamanda dogru fiyatlama ile mümkün olabilir. Düsük fiyatlandırılan pay senetleriyatırımcıların ilgisini çekerken, düsük fiyatlandırmanın yüksek oranda olması isletmeninpotansiyel kazancında kayba neden olabilecektir. Yüksek fiyatlandırılan pay senetleri iseyatırımcılarını zarara ugratırken, isletmelere kazanç getirecektir.Özellikle sınırların kalktıgı ve sermaye hareketlerinin tamamen serbestlestigi,uluslararası yatırımların ülkeler için büyük önem arz ettigi günümüzde, ilk halkasunumlarda fiyat ne kadar dogru tespit edilebilirse, hisse senedinin ikincil piyasadakibasarısı da o kadar yüksek ve istikrarlı olacaktır. Kısacası piyasalardaki güvenin ve hisseperformansının ilk ayagını birincil halka sunumlar, halka sunumların da en önemli kısmınıpay senedinin degerlenme asaması olusturmaktadırBu çalısmada, Türkiye'de 1996?2006 yılları arasında ilk kez halka sunulan paysenetlerinde düsük fiyatlama olgusunun varlıgı, bu pay senetlerinin kısa dönemde fiyatperformansı ve bu performansın belirleyicileri arastırılmıstır. For the continuity and stability of capital markets, it is very important for themarkets, where shares of public companies are traded, to operate in trust. The expectationof the investors investing their savings in this market is the profit made by dividends andvalue increase of shares. The success in these so called secondary markets will urge theinvestors to invest in capital markets and distribute the savings to the base. The success insecondary markets is dependent on the success of first public offerings.Public offering is one of the ways to meet middle and long term financing needs ofenterprises. This can only be achieved by correct pricing at the right time. Low pricingattracts the investors attention, however it may cause a loss in the potential revenue of theenterprise. On the other hand, high priced shares can cause a loss for the investor, andprofit the enterprise.In our time, the borders have disappeared, capital movements got completely free,and international investments carry a lot of importance for countries. Thus, the accuracy ofthe price in the first public offering will contribute to the success and stability of the sharein the secondary markets. In short, first public offerings form the first step of the trust andshare performance in the markets, and the evaluation stage of shares form the mostimportant part of public offerings.In this study, the existence of low pricing fact in the shares offered to public first timebetween 1996-2006 in Turkey, price performance of these shares in short term anddeterminants of this performance were researched.
Collections