Küçük ve orta boy işletmelerde yenilik yönetimi: Yenilik yönetiminde etkili olan örgütsel yapı ve faktörlere ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küresel rekabetle yogun ve dinamik hale gelen pazarlarda degisim, örgütselyasamın önemli bir özelligi haline gelmistir. Bu degisimde yeni ürünler, hizmetler,süreçler ve örgüt yapıları, isletmelerin müsterilerini tatmin etmek ve birbirleri ilerekabet etmek için kullandıkları araçların basında gelmektedir.Yenilikçilik, günümüz isletmelerinin rekabet baglamında asla gözdenkaçırmamaları ve ihmal etmemeleri gereken, yeni ekonominin en önemli geregi olanbir konudur. Satıcıların egemen oldugu piyasadan, pazarların baskın ve etkin roloynadıgı piyasaya olan dönüsüm; daha ucuzu, daha kaliteliyi, daha hızlıyı ya dafarklıyı arayan ve çogu zaman da bulan müsteriyi memnun etmek, yenilikçi olmaktangeçmektedir. Bu baglamda, ekonominin canlılık barometresi olan KOBİ'lerin örgütyapılarının daha yenilikçi hale getirilmeleri rekabette onları daha güçlü halegetirecek, gelecekte hayatta kalmasını mümkün kılarak rekabet üstünlügü saglayacakve sürdürülebilir büyümeyi saglayarak da bir üst ölçege geçmelerine imkantanıyacaktır.Bu tezde; öncelikle KOBİ'lerin genel olarak bir degerlendirilmesi yapılmıs,yenilik kavramı kapsamlı biçimde açıklandıktan sonra, KOBİ'lerde yenilikyönetiminin nasıl olacagı ve son bölümde de arastırma verilerinin analizi yapılmıstır.Tezi Hazırlayan : Ali ACARAYTez Danısmanı : Prof. Dr. Nurullah GENÇTez Kabul Tarih ve No : 17.10.2007?2007/24Jüri Üyeleri :Prof. Dr. Nurullah GENÇ Doç. Dr. Tansu SAYYrd. Doç. Dr. Hülya GündüzÇEKMECELOGLU With global competition, change which turns to be dense and dynamic inmarkets has been one of the vital factors in organizational life. In this change, newproducts, services, processes and organizational structures are one of the major factorto competite with in themselves and satisfy their customers.Innovativeness which is the most important subject of the new economy incompetitive way today?s firms should never be set out of side and neglected of themain points in economy. The dealers who have great effect on economy, marketshave effective and active role in transformation, they usullay look for cheaper, betterquality, faster and more different ways of innovations to give pleasure theircustomers. In that way, organizational structure of small and medium sizedenterprises need to be change into more innovative form which is named economicliveness barometer, this will have firms become stronger in competition, betterpossibility with in themselves to stand in future actions, let them have a chance of tobe the winner and let them take an afford for having a better step one by one.In this thesis; first of all, small and medium sized enterprises have beenevaluated generally, than the concept of the innovation has been explained, after that,how innovation management should be done in small and medium sized firms isdiscussed and in the last part, the analizes of the the survey data have been issued.
Collections