Bankaların kredi kartı kullanımını yaygınlaştırmada uyguladıkları satış geliştirme faaliyetleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji ile birlikte rekabetçi ortamda bankalar kâr oranlarını artırmak için etkin pazarlama stratejileri kullanmalıdırlar. Buna ilave olarak, kendi kredi kartlarının kullanımını teşvik etmek için hedeflenen kitleye ulaşmak amacıyla farklı satışta özendirme etkinlikleri geliştirmelidirler.Tutundurma bileşenleri arasında, pazarlama aracı olarak satış geliştirme önemli bir araç haline gelmiştir. Bu nedenle, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak ve ölçülebilen kanıtlar almak bankaların ivme kazandırması gereken çabalar olmalıdır. Satış Geliştirmenin önemine dikkat çekmek ve henüz açıklanamamış bazı boşlukları vurgulamak bu çalışmanın yapılmasındaki temel nedendir. Böylece, bankalar, bölümlendirdikleri müşteri gruplarının gereksinimleri ile örtüşecek pazarlama uygulamaları sunabilir ve müşterileri ile daha güçlü ilişkiler inşa edebilirler. Bu durum, bankalara pazarda rekabet avantajı yaratacaktır.Çalışmanın ilk bölümünde, kredi kartlarının gelişimi, uygulanması ve güncel veriler doğrultusunda işlem hacimleri verilmiştir. İkinci bölümde, değişen pazarlama stratejileri ve üçüncü bölümde bankaların kredi kartlarının kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla uyguladıkları satış geliştirme faaliyetleri hakkında bilgiler verilmiştir. Konu ile ilgili yapılan alan çalışması ve değerlendirme dördüncü bölümde yer almaktadır.Bankaların kendi kredi kartlarının tercih edilmesi için kullandıkları uygulamalara cinsiyet duyarlılığını tespit etmek için gerekli veri bir anket çalışması ile elde edilmiştir. Cinsiyete duyarlılığı ölçebilmek amacı ile önce bireysel müşterilerin kredi kartı tercihlerine etki eden dört faktör saptanmıştır. Daha sonra, `Cinsiyete göre kredi kartı tercihlerinde farklılık göstermekte midir?` sorusuna yanıt bulmak amacıyla t-test uygulanmıştır. Elde edilen dört faktör arasında `Satışta Özendirme` alt boyutu incelendiğinde, erkek ve kadın kart sahipleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. In a challenging environment together with improving technology, banks should use effective marketing strategies to increase their profit rates. They also need to develop different sales promotion strategies to reach carefully targeted individual customers more efficiently in order to affect their preference of using credit cards.Among the elements of promotion, the importance of sales promotion as a marketing tool has grown significantly. Therefore, it is an emerging need for banks to meet customers' needs and have measurable responses.To draw the attention to the importance of sales promotion and emphasize the gaps that are not clarified yet is the main reason for doing this study; so that banks will be able to closely match their marketing offers to the needs of defined segments more efficiently and to build stronger relationships with their customers. Then, they can create competitive advantages in the market.In the first part of this study, the progress and application of credit cards have been defined and the trading volumes have been given through current data. Some information about changing marketing strategies takes place in the second part and sales promotion activities that the banks have used to spread preference for their credit cards is given in the third part. The research is described in the fourth part.A survey method has been used to obtain data about gender sensitivity towards the activities that banks have used to increase preference for their credit cards. To achieve this, four factors affecting credit card preferences of the individual customers have been identified. Then, a t-test has been used to determine if the factors for credit card preferences according to gender have shown any diversity. As a result, it has been found that there is a difference between the means of two groups in terms of Sales Promotion.
Collections