Show simple item record

dc.contributor.advisorKutukız, Doğan
dc.contributor.authorAtasoy, Fuat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428039
dc.description.abstractGünümüzün küreselleşen dünyasında iletişim ve ulaşımın hızla gelişmesiyle beraber, turizm, ülkelerin ekonomisine büyük katkı sağlayan endüstri kollarından biri olmuştur. Özellikle sanayisi gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkeler sahip oldukları doğal ve insan kaynaklarını ekonomik kalkınma aracı olarak kullanmaya başlamışlardır. Bu yüzden, turizm son yüzyılda, gelişmekte olan ülkelerin bacasız sanayisi haline gelmiştir. Turizm ürünü bileşik bir üründür ve bu bileşenlerden biri de hizmet üreten işletmelerdir. Konaklama işletmeleri, ulaşım işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, rekreasyon işletmeleri turizm ürününün meydana getirilmesinde büyük rol oynarlar. Şüphesiz bu işletmelerden en önemlisi konaklama işletmeleridir. Bu tez çalışmasında; günümüzde şiddetli rekabet ortamında otel işletmeleri için önem arz eden satış faaliyetlerini yerine getiren satış gücünün oluşturulması, yapılandırılması, ücretlendirilmesi, eğitimi, motivasyonu, performansının değerlendirilmesi gibi konuların sayfiye otel işletmeleri ile şehir otellerinde farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla; özellikle sayfiye ve kıyı otel işletmeciliğinin yoğun olarak yapıldığı, Türkiye'nin önemli sayfiye merkezlerinden biri olarak kabul edilen Bodrum Bölgesi dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri ile ülkemizin başkenti ve ikinci en büyük şehri olan Ankara Bölgesi'nin merkezi şehir otelleri kıyaslanmıştır.Anahtar Kelimeler: Sayfiye Oteli, şehir oteli, satış gücü, tutundurma karması, Bodrum, Ankara.
dc.description.abstractIn today's globalized world, tourism has become one of the major industries contributing substantially to economies of countries following the rapid development of communication and transportation. Countries not only especially having undeveloped industry but also developing industry have begun to use especially their natural and human resources as a tool of economic development. Hence, tourism has become a service industry of developing countries in the last century.Tourism product is a compound product and one of these components is service businesses.Hospitality businesses, transportation companies, food and beverage businesses, recreation businesses play a big role in forming the product. Undoubtedly, the most important one of these businesses are hospitality businesses.This thesis investigates (aims to indicate) whether some issues such as forming a sale force executing sale activities that have an important role in today's fierce competitive environment for hotel bussinesses, reforming, rewarding, training, motivating, evaluating the performance of the sales force differ in resort hotels and city hotels. For this purpose, four and five star - hotels particularly in Bodrum region which is regarded as one of Turkey's major resort centres are compared with the city hotels in Ankara region where the capital, the second largest city, is located.Key Words: Resort hotel, city hotel, sales force, promotional mix,Bodrum, Ankara.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde satış gücünün etkin kullanımı: Bodrum ve Ankara örneği
dc.title.alternativeEffective use of sales force in hospitality businesses: The case of Bodrum and Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmSales force
dc.subject.ytmMuğla-Bodrum
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.identifier.yokid10043010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380695
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess