AB uyum sürecinin Türkiye güncel sanat ortamına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf savasımlarıyla ilerleyen tarihin durdurulamaz akısı, sanatın ?kimiçin? ve ?ne için? istendigi gibi soru ve sorunsalları da beraberinde getirmistir.Bu baglamda, ilkel dönemde insanoglunun av bereketi saglanması ya datapınmak için gerçeklestirdigi tasvir örnekleri, tek tanrılı dinlerin ortayaçıkısıyla ikonlasarak kiliselerde yerini almakta; kitlelere din olgusunu tasımadave onları yönlendirmede bir araç olarak kullanılmaktadır.Rönesans'la bir zevk ve iktidar göstergesi olan sanat, bu içerigini burjuvazininbiricik Devrimi'yle taçlandırdıgı 1789 Fransa'sında ve 19. ve 20. yüzyıllardayasanan modern zamanlarda da devam ettirecek; kapitalizmin en yüksekasamasında, küresellesmenin ulus-devlet'in sınırlarını asındırmasında; kültüremperyalizmiyle büyük kitlelerin yönetilmesinde ya da Batı Merkezci yapınınmesrulastırılmasında kullanılacaktır.Ancak asıl kesfedilmesi gereken ve henüz ortada gözükmeyen olgu; ?insaniçin sanat?ın, gerçek anlamda, hiçbir gücün etkisinde olmadan, tüm insanlıgınesit bir sekilde paylasabilecegi ölçüde ve yaygın bir yaratıcı eylem düzeyinde nezaman ortaya çıkacagıdır.Tezi Hazırlayan: Sirin UYSALTez Danısmanı: Prof. Dr. M. Resat BASARTez Kabul Tarihi ve No: 25.06.2008 / 2008-18Jüri Üyeleri: Prof. Dr. M. Resat BASAR, Prof. Dr. Nuri TEMIZSOYLU,Doç. Dr. Ismet ÇAVUSOGLU The nonstopped flown of the history progressing with class wars, hasbrought those questions that the art is wanted ?for who? and ?for what?. Onthis way, the drawings that had maden from humanity at primitive terms whichwas had maden for hunt fruitfullness or for worship are, take their place in thechurches with being icons when the religions of one god emerging; use forbearing the religion to society and to directed them.The art, which was a symbol of enjoy and ability in Renaissance, will becontinue with this content and used for on the only revolution of bourgeois atFransa in 1789 and at the modern times in 19-20. centuries; in the highest levelof capitalism, for worn away the nation-state?s border; to directed the bigpopularities with cultural imperialism or to legitimatizing the West centralstructure.But the main action that must be discovered and not seem yet is, in thereal mean, when ?the art for human? will emerge with no impression of a force,equal sharing between all of the humanity and level of a widespread creativeaction.Tezi Hazırlayan: Sirin UYSALTez Danısmanı: Prof. Dr. M. Resat BASARTez Kabul Tarihi ve No: 25.06.2008 / 2008-18Jüri Üyeleri: Prof. Dr. M. Resat BASAR, Prof. Dr. Nuri TEMIZSOYLU,Doç. Dr. Ismet ÇAVUSOGLU
Collections