Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, M. Reşat
dc.contributor.authorTanyolaç, Beyza
dc.date.accessioned2020-12-29T13:31:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:31:44Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/427970
dc.description.abstractBu çalışmada yüksek öğrenim sanat eğitiminin günümüz sanatının gereklerini karşılayacak yeterlilikte olmadığı varsayılmış ve problemlerin saptanıp, aşılması için gerekenler tartışılmıştır. Artık Türkiye'deki sanat eğitiminin güncel gereksinimleri karşılayabilmesi için yeni modellerin önerilmesi gerektiği vurgulanmıştır.Araştırmada öncelikle sanat eğitimi ile ilgili kavramların açıklaması yapılmış, ardından eğitimde problemli alanlar belirlenerek ifade edilmiş, mevcut eğitim modelleri çeşitli bakış açılarıyla incelenmiş ve nasıl iyileştirmeler yapılabileceği tartışılmıştır. Ayrıca güncel sanat eğitimine örnek olarak kabul edilebilecek bazı üniversitelerin programları incelenmiştir. Yurtdışındaki üniversiteler ile ülkemizdekiler karşılaştırılmıştır. Problemlere çözüm ararken çeşitli üniversitelerdeki öğretim üyelerinden görüşler de alınmıştır.Sonuç olarak üniversitelerde sanat eğitiminin disiplinlerarası yaklaşımınla yeniden yapılanmasına yönelik öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it has been assumed that the art education in universities are not sufficient for contemporary art and debated to localize the issues and what can be made for improvement. It?s emphasized that new models of art education has to been suggested for the contemporary success of art education in Turkey.It has been made conseptual explanations about the art education in this study. After defining the problems in art education, models of education are evaluated and debated how revisions can be made. It?s also evaluated that programs of some universities can be accepted as model of contemporary art education. The foreign universities are compared with our national ones. While looking for the solutions, consulted with some art educators in different national and foreign universities.As a result of this study, there are suggestions on how universities can be reconstructed with an aproach of interdisciplinary art education have been made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleÇağdaş sanat eğitimi üzerine model araştırması
dc.title.alternativeModel research about contemporary art education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPlastik Sanatlar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid314900
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229488
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineResim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess