Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivitelere katılım durumlarına göre iletişim becerisi ve egzersiz öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde (Spor bilimleri fakültesi, Mühendislik fakültesi ve Turizm fakültesi) öğrenim gören öğrencilerin, fiziksel aktivite katılım durumları, cinsiyet farklılıkları, hangi fakültede eğitim gördükleri, nerede fiziksel aktivite yaptıkları ve ne şekilde fiziksel aktivitelere katılım gösterdikleri değişkenlerine bağlı olarak iletişim becerisi ve egzersiz öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesidir. 590 öğrenci çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Bu çalışmada öğrencilere fiziksel aktivitelere katılım durumlarını belirlemek için Marcus ve Lewis (2003) tarafından geliştirilen, anketin ölçüt geçerliği Cengiz ve arkadaşları (2010) tarafından yapılan ve 4 sorudan oluşan Egzersiz Davranışları Değişim Basamakları Anketi (EDDBA) uygulanmıştır. Öğrencilerin İletişim becerisi düzeylerini saptamak için Korkut (1996) tarafından geliştirilen 5'li likert tipindeki İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) kullanılmıştır. Ayrıca Nigg ve Courneya, (1998) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik, güvenirlik çalışmaları Anketin Türkçe versiyonunun geçerliği ve güvenirliği bir ön çalışma ile test edilmiştir. 247 egzersiz katılımcısı üzerinde yapılan çalışmada orijinal ölçekte yer alan altı faktör yapısı desteklenmiştir ve ankette yer alan maddeler anketin %80.20'sini açıklamaktadır. Öz yeterlik anketinin alt boyutlarının iç tutarlık değerleri. 0.78 ile 0.93 arasında değişmektedirBu anketlerden elde edilen bulgulara göre, yukarıda belirtilen değişkenlere bağlı olarak bağımsız değişken t-test, ANOVA testi ayrıca farklılığın hangi gruplardan kaynaklandığını belirleyebilmek için ise Gabriel testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında ise öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım durumları, hangi fakültede okudukları, ve nerede fiziksel aktivite yaptıklarına göre iletişim becerisi ve egzersiz öz yeterlik envanterinin tüm alt boyutlarında anlamlı fark bulunmuştur (p< 0,05). Üniversite öğrencilerinin, cinsiyet göre iletişim becerisi düzeylerinde anlamlı bir farka rastlanmamıştır (p>0,05). Üniversite öğrencilerinin, cinsiyet göre egzersiz öz-yeterlik envanterinin sadece ''yalnız egzersiz'' ve ''kötü hava''alt boyutlarında anlamlı fark tespit edilmiştir (p< 0,05). Fiziksel aktivite türüne göre (bireysel ve grup halinde) iletişim becerisi ve egzersiz öz-yeterlik envanterinin tüm alt boyutlarında anlamlı bir fark gözlenmemiştir (p>0,05). Anahtar kelimeler: İletişim becerisi, egzersiz öz-yeterlik, üniversite öğrencileri The aim of this study was to investigate communication skills and exercise self-efficacy levels of university students (Faculty of Sports Sciences, Faculty of Engineering and Tourism Faculty) who were enrolled in 2014-2015 academic year at Muğla Sıtkı Koçman University according to physical activity participation, gender and which faculty they were enrolled Physical activity type and where to participate in a physical activity. 590 students were voluntarily participated in the study. In this study, Physical activity Behaviour Change questionnaire consisting of 4 questions developed by Marcus and Lewis (2003), criterion validity of which was made by Cengiz et al. (2010) was applied to students in order to determine their participation in physical activities. 5 point likert type Evaluation Scale For Communication Skills (ESCS) developed by Korkut (1996) was used to determine communication skill levels of students. Moreover, Exercise Self-Efficacy Inventory (ESEI) developed by Nigg and Courneya, (1998) and Turkish The validity and reliability of the Turkish version of the questionnaire was tested in a pilot study 247 for the six- factor structure in the original scale study on training participants is supported and the items included in the survey illustrates the 80.20's % of the survey. Internal consistency values for the dimensions of self-efficacy questionnaire. Ranged from 0,78 to 0,93According to the findings obtained from these questionnaires, independent samples t-test, ANOVA test as well as Gabriel test in order to determine from which sources the difference was originated were applied depending on the aforementioned variables.In light of the obtained results, a significant difference was found far communication skills and for all sub-scales of exercise self-efficacy scale with variables including which faculty they were enrolled, their physical activity stage and where to participate in physical activities (p< 0.05). No significant difference was found in communication skill levels according to gender (p > 0.05). Significant difference was determined in `exercise alone` and `bad weather` sub-scales of exercise self-efficacy scale according to gender (p< 0.05). No significant difference was determined in communication skills and exercise self-efficacy scale according to physical activity type.Key Words: Communication skills, exercise self-efficacy, university students
Collections