Halkla ilişkilerde yeni iletişim teknolojilerinin kullanılması: Kadıköy ve Beyoğlu ilçe belediyelerinin kurumsal web sitesi analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Zaman ve mekan bağımlılığı olmaksızın dünyanın herhangi bir yerinden istenilen bilgiye ulaşma imkanı sağlayan, anlık ileti alış verişi yaparak karşılıklı etkileşim ve geri bildirimle iletişimi biçimlendiren, sohbet odaları ve haber gruplarına katılım yoluyla demokratikleşmeye katkıda bulunana ve video konferans gibi yeniliklerle iş yaşamını kolaylaştıran İnternet, etkileşim ve paylaşım olanakları ile toplumun sosyal, kültürel, ticari pek çok alışkanlığını etkilediği gibi iletişim kurma şekillerini de değişikliğe uğratmıştır. Özellikle halkla ilişkiler çalışmalarında bir iletişim kanalı/aracı olarak bu yeni fırsatlar kurumlara hedef kitleleri ile yakınlaşma fırsatı sunmaktadır.Halkla en yakın kurumlar olan belediyeler de olumlu imaj ve kurum kimliği yaratmak, yaptığı çalışmaları duyurmak, kurumsal imajlarını yansıtmak ve kamuoyunu bilgilendirmenin yanında eğitme ve bilinçlendirme amaçlı olarak İnternet'ten yararlanmaktadır. Belediye yönetimlerinin İnternet ile ilişkilerinin görünen yüzü ise web siteleridir. Bu çalışmada, İstanbul'un iki yakasının en büyük, en merkezi ilçe belediyeleri olan Kadıköy ve Beyoğlu belediyelerinin kurumsal web sitelerinin ana sayfalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. İnceleme web sitelerin(in) biçimsel tasarım standartlarına ve tanıma-tanıtma işlevleri açısından halkla ilişkiler amaçlarına uygunluğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Internet, providing the facilities of reaching the desired information from anywhere on Earth without restrictions of time and place, forming communication by interactivity and feedbacks via e-mail and instant messaging, contributing democracy by the possibility of joining the chat-rooms and the news portals, facilitating the work life by new technologies like video conference changed not only a lot of social, cultural, commercial customs of the society but the forms of communicating itself with its posibbilities of interactivity and sharing. As a communication medium these opportunities give chance to the foundations of getting closer to their target groups especially in the field of public relations studies.The municipalities, the closest foundations to the public, in constutiting a positive institutional identity and exhibiting it, informing the public about developments and beside it with the aim of forming the public opinion and consciousness raising take the advantage of Internet. The websites are the observable side of the contact of municipality governance with Internet. Within this work a comperative research is aimed between the main pages of the websites of the biggest and the most centrical administrative districts in İstanbul, Kadıköy and Beyoğlu. The research is focused on whether the standards of the formal design and the functions of informing are appropriate to the aims of public relations.
Collections