Erciyes Üniversitesi öğrencileri üzerinde finansal okuryazarlık araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; mevcut literatürü kullanarak ve Erciyes Üniversitesinde yapılan anketin sonuçlarına dayanarak öğrencilerin finansal okuryazarlık ve finansal davranışlarının analizidir.Ankette Erciyes Üniversitesinde okuyan 100 işletme bölümü öğrencisi ve 100 diğer bölüm öğrencisinden oluşan bir örneklem kullanılmış; genel finansal okuryazarlık seviyesi, öğrencilerin kredi kartı ve banka/bankamatik alışkanlıkları tespit edilmeye çalışılmışken, işletme öğrencilerinin diğer bölüm öğrencileri ile; erkek öğrencilerin kadın öğrencilerle finansa okuryazarlık karşılaştırması yapılmıştır. Ayrıca aile eğitim durumunun öğrencilerin finansal okuryazarlıklarına etkisi de tezin konuları arasındadır.Araştırmaya göre; öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyesi düşük tespit edilmiş, işletme öğrencilerinin, diğer bölüm öğrencilerinden; erkek öğrencilerin kadın öğrencilerden daha iyi finansal okuryazarlık seviyesine sahip olduğu bulunmuş ve öğrencilerin finansal alışkanlıkları, %35 oranla aileden geliyor olmasına rağmen, aile eğitim durumunun finansal okuryazarlık üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı kaydedilmiştir. The purpose of this study is to analyze the financial behaviour and the degree of financial literacy of the students of Erciyes University, using the research that is conducted and the relevant academic literature that is covered.The sample of the research is based on 100 management students and 100 other students from other faculties while the main motivation of the study is to evaluate the general degree of financial literacy and, credit card/bank habits of the students; comperative analysis of management versus other faculty students and male versus female students are also the target of this thesis. Meanwhile; finding the effect of education level of parents on the financial literacy of the students is also among the objectives of this study.According to the study; the financial literacy level of the students has been found to be low. The management students and the male students recorded to have better scores than other faculty students and female students respectively. Finally, although the financial habits of the students derive from the parents by %35 percent; the level of education level of the parents does not seem to affect the financial literacy of the students.
Collections