Butik ve küçük otel işletmeleri yöneticilerinin sosyal medya pazarlamasına ilişkin algılamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişimi ve farklı iletişim kanallarının ortaya çıkması işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde yenilikler yapmasını gerekli kılmıştır. Bu yeniliklere ayak uyduramayan işletmelerin yoğun rekabet ortamında ayakta kalması zor gözükmektedir. Pazarlama, tanıtım, reklam ve daha bir çok faaliyetin gerçekleştirilmesine imkan sağlayan sosyal medya bu yeniliklerden birisidir. Turizm sektörünün sahip olduğu dinamik yapı ve bireylerle olan bağlantısı, işletmelerin gelişmeleri yakından takip etmelerini ve bu gelişmelere paralel stratejiler üretmelerini gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı, butik ve küçük otel işletmeleri yöneticilerinin sosyal medya pazarlamasına ilişkin algılamalarının tespit edilmesidir. Bu kapsamda, 115 butik ve küçük otel işletmesi yöneticisine anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu anketi işletmeleri adına tam ve eksiksiz yanıtlayan 83 yöneticiden veri toplanmıştır. Son olarak, elde edilen veriler analiz edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Butik Otel, Sosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlaması, Yönetici Algılamaları, Ege Bölgesi. The development of technology and emergence of different communication channels have made necessary to make innovations in marketing activities at companies. Companies which can not keep up with these innovations seem difficult to survive in a highly competitive environment. Social media is one of these innovations which allowing to be performed marketing, promotion, advertising and a lot more activities. Tourism sector which have dynamic structure and the connections with the individuals requires for companies to follow developments closely and to produce paralel strategies to these developments. The purpose of this research is to determine the boutique and small hotels managers' perceptions related to social media marketing. In this context, the survey application was carried out to 115 boutique and small hotels businesses' managers. The data was collected from 83 managers who gave full and complete responses to questionnaire on behalf of their businesses. Finally, findings were analyzed and the results were evaluated.Keywords: Boutique Hotels, Social Media, Social Media Marketing, Managers' Perceptions, Aegean Region.
Collections