Türk bankacılık sektöründe insan kaynakları yaklaşımı çerçevesinde yetenek yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bankalar dünya finans sektörünün en temel yapı taşıdır. Günümüz küresel iş dünyasında en büyük sermaye rekabet, ileri teknoloji ya da pazar payı alanında değil yetenekli çalışanı bulma anlamında yaşanmaktadır. Hizmete dayalı bilgi ekonomisinde kazanan en yetenekli insanları bir araya getirebilen şirketlerdir. Bankacılık sektörünün dinamikleşen dünyasında bunu sağlamanın yolu insan kaynağına yatırım yapmaktan ve insan kaynakları alanında fark yaratacak yöneticilerin istihdam edilmesi ve bu bölümde çalışanların insan kaynakları alanında en iyi uygulamalar konusunda eğitilmeleri gerekmektedir. Banka gibi hizmet yoğun sektörlerde çalışanların yetenekleri oldukça önemlidir. Özellikle çalışma performansı ile standart bir çalışandan öne çıkan yetenekli çalışanların iş yerinde sürekliliği sağlanarak karlılığın ve verimin maksimize edilmesi hedeflenir. Bunun içinde yetenekli çalışanların bulunup işe yerleştirilmesi, iş yerine sağdık, verimliliği yüksek çalışanlarını istihdam etmek ve sürekliliğini sağlamak önemli bir yönetim becerisidir.Bu kapsamda; tez çalışmasında toplam 5 bankanın (kamu, özel ve katılım bankaları) insan kaynakları yetenek yönetimi birimi uzmanları ile görüşülerek yetenekli çalışanların işe alımları, kariyer planlamaları, ücret politikaları, sosyal imkanları, eğitim olanakları, performans ölçümleri gibi bir çok konuda görüşme yöntemiyle bilgi toplanmıştır. Ardından toplanana bilgiler derlenmiş ve Türk Bankacılığında konu ile ilgili uygulamalar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Tez çalışmasında; yetenekli çalışanların bulunabilmesi için işe alımlarda kişilik envanteri, matematiksel ve mantıksal sınamalar, yönetsel beceriler, satış becerileri, sosyal iletişim, yabancı dil seviyelerinin ölçüldüğü, yılda iki defa performans değerlendirmesinin yapıldığı, 360 derece performans değerlendirmesinin kullanıldığı, yetenekli çalışanlara pirim şeklinde ek ödemelerin yapıldığı, gelecekteki kariyer hedeflerine yönelik ek eğitim olanakları verildiği, sosyal faaliyetler katılımlarına teşvik edildiği sonuçlarına varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yetenek Yönetimi, Yetkinlik, Mülakat, Bankacılıkta Yetenek Yönetimi The banks are most fundamental building block of the global finance sector. Today, the biggest competition in the global business world is not about capital, advanced technologies or market share areas, it is being experienced about finding talented employees. In knowledge economy which is based on services, the winners are companies that bring together the most talented employees. When considering the dynamic world of the banking sector, to perform that it is required to make investment in human resources, to employ managers who will make difference in human resources field and to educate employees in this department for the best human resources practices. The talents of employees' are quite important in service-intensive sectors such banks. It is aimed to maximize profitability and efficiency by performing continuity of employee in company who have prominent performance compared to a standard employee. For this reason, to find talented employees and to put them to work, to employ people who loyal to work place and work with high efficiency and performing the continuity of that is an important management skill. In this context; in this thesis study, information is collected through interview method by interviewing with human resources talent management unit specialists of a total of 5 banks ( public, private and participation banks) about recruitment of talented employees, career planning, wage policies, social services, education opportunities, performance measurement etc. Then the collected information is compiled and it is attempted to put forward related applications about subject in Turkish banking. In this thesis: it is concluded that in order to find talented employees, personality inventory is applied to while recruitment, mathematical and logical tests are made to employees, administrative skills, sale skills, social communication skills and the level of foreign language are measured, performance evaluation is made two times in a yeas by using 360 degree performance evaluation method, additional payments are made as bonus to talented employees, additional education opportunities are given
Collections