Örgütlerde duygusal zeka ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişki: Sigorta sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, finansal hizmetler piyasasında faaliyet gösteren sigorta sektörü işletmelerindeki çalışanların duygusal zekâ becerileri ile örgütsel sessizlik / seslilik davranışları arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu araştırmada, çalışanların; baskın olan duygusal zekâ becerileri ve sergiledikleri sessizlik/seslilik davranışı türleri irdelenmektedir.Araştırma sonuçlarına göre, çalışanların baskın olan duygusal zeka becerileri, yaşama bakış açısı ya da öz motivasyonu temsil eden genel ruh hali ve başkalarını anlama, onlarla ilişki kurmayı ve iyi geçinmeyi ifade eden kişilerarası beceriler olarak tespit edilmiştir. Sessizlik/seslilik davranışı türleri açısından ise örgütsel sessizlik örgütsel seslilikten kısmen daha yüksek olmasına rağmen, her iki davranışın da orta düzeyde gerçekleştiği bulunmuştur. Ayrıca, çalışanların kabullenici ve savunmacı sessizlik-seslilik davranışlarına kıyasla yüksek bir oranda yardımsever seslilik ve yardımsever sessizlik davranışı gösterdikleri saptanmıştır.Çalışanların duygusal zeka becerilerinin eş zamanlı olarak örgütsel sessizlik/seslilik davranışları üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda, kabullenici sessizlik üzerine kişisel beceriler ve uyumluluk boyutlarının; kabullenici seslilik üzerine ise kişisel beceriler, kişilerarası beceriler, stres yönetimi ve uyumluluk boyutlarının anlamlı etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Savunmacı sessizlik ve savunmacı seslilik üzerine yalnızca kişisel becerilerin anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Yardımsever sessizlik üzerine kişisel becerilerin ve genel ruh halinin anlamı etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Son olarak, yardımsever seslilik üzerine ise yalnızca kişisel becerilerin anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır. This research aims to determine whether there will be any relationship between emotional intelligence skills and organizational silence/voice behaviours of employees in the insurance sector companies which operating in the financial services sector. Moreover in this research, dominated emotinal intelligence skills and exhibited silence/voice behaviour types of employees are examined. According to the research results, dominated emotinal intelligence skills of employees were determined as general mood which represents perspective on life or self motivation and interpersonal skills which express understanding of others, get in touch with and get along with them. In the terms of silence / voice behaviour types, although organizational silece was partially higher than organizational voice, it was found that in both behaviours occurs in moderate. Furthermore, in comparison with employees' acquiescent and defensive silence-voice behaviours, it was determined that they exhibited prosocial silence and prosocial voice at a higher rate. The simultaneous impacts on organizational silence behaviours of employees' emotional intelligence skills were investigated. In this context, it was determined significant effects on acquiescent silence of intrapersonal skills and adaptability dimensions; on acquiescent voice of intrapersonal skills, interpersonal skills, stress management and adaptability dimensions. It was occurred a significant effect on defensive silence and defensive voice of intrapersonal skills. It was identified significant effects on prosocial silence of intrapersonal skills and general mood. Ultimately, it was established a significant effect on prosocial voice of intrapersonal skills.
Collections