Bütünleşik pazarlama iletişimi açısından ilişki pazarlaması ve kişiye özel reklamlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında bütünleşik pazarlama iletişimi açısından ilişki pazarlaması ve kişiye özel reklamlar incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı, değişen sosyo-ekonomik koşullar, tüketici davranışları, talepleri ve gelişen teknoloji ile birlikte kişiye özel reklamların gerekliliğinin ortaya çıktığı ve bunların kullanılmasının, çok daha verimli sonuçlar verdiği anlatılmıştır.Geleneksel pazarlama anlayışından ilişki pazarlamasına geçiş süreci aktarılmış, ilişki pazarlamasının temel yöntemleri anlatılmıştır. İlişki yönlü reklam anlayışının gelişmesinin altında yatan nedenlerin incelenmesinde ve kişiye özel reklam kavramının anlaşılabilmesi için tüketici davranışları çok yönlü olarak incelenmiş, tüketicinin satın alma kararı verirken etkilendiği kültürel, kişisel, sosyal, psikolojik faktörler aktarılmıştır.Gelişen teknolojilerle beraber, kişiye özel reklam uygulamaları için de yeni bir mecra olarak karşımıza çıkan internet ve internet ortamındaki reklam uygulamaları detaylı olarak anlatılmıştır. In this thesis study, relationship marketing and personal advertisement in terms of integrated marketing communications . The main object of the study is to examine the neccessity of personal advertisements that emerged as a result of changing socio-economic conditions, consumer behaviours and demand, developing technology and the fact that usage of them brings along productive outcomes.The transition period from traditional marketing concept to relationship marketing is conveyed and fundamental methods of relationship marketing is explicated. With a view to analyse the reasons behind the improvement of relation oriented advertisement concept and fully comprehend the concept of personal advertisement, consumer behaviours are multi-dimensionally analysed and cultural, social, psychological factors affecting consumer?s deciding to purchase are conveyed.Internet that became a new course for personel advertisement implementations with improved technologies and advertisement implemantations in internet media are elaborately explicited.
Collections