Ağızdan ağıza pazarlama ( Kocaeli`de bulunan dershanelerdeki öğrenciler üzerine örnek bir araştırma )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada pazarlama kavramından yola çıkarak ağızdan ağıza pazarlama kavramı çeşitli açılardan incelenmiştir. Ağızdan ağıza pazarlamadan etkilenme düzeyleri ve koşulları ele alınmış; bu kavramın hangi değişkenlere bağlı olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.Birinci bölümde pazarlama kavramının içeriği ve pazarlamada ortaya çıkan yeni yaklaşımların nedenleri üzerinde durulmuştur. Bu bölümde, pazarlama kavramı ele alınmış ve bağlantılı olarak ağızdan ağıza pazarlama kavramına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise ağızdan ağıza pazarlama kavramı açıklanmış, kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki uygulamalarına ve işleyişine değinilmiştir. Ağızdan ağıza pazarlamanın nitelikleri, yayılma yolları, türleri, gibi konulara değinilerek kavram derinlemesine incelenmiştir. Üçüncü bölümde ağızdan ağıza pazarlamanın oluşumu için gerekli olan ağızdan ağıza iletişim kavramı ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, ağızdan ağıza pazarlamanın tüketicileri nasıl etkilediği ve nasıl uygulandığını gösteren bir örnek araştırmaya yer verilmiştir. Kocaeli'de bulunan ve üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencileri üzerinde örnek bir araştırma yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise araştıma sonucunda elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ve bu konuyla ilgili öneriler yer almaktadır. In this study, the concept of word of mouth has been examined in various points of view. Effect levels and conditions are investigated to found out that factors which the concept depend on.In the first section, contents of marketing concept and reasons of new approaches on marketing are indicated. In this section, not only marketing but also concept of word of mouth is discussed. In the second section, word of mouth term is expounded, applications of the concept in Turkey and at the world is mentioned. Characteristics, the ways of spreading, types etc. are discussed. In the third section, word of mouth communication which is very essential for word of mouth marketing is examined . In fourth section, it?s determined a sample study that shows how word of mouth affects the customers and applied. Study has been done on a group of student who are studying for univercity exam in Kocaeli. Evaluations and discussion of this study are taken place in conclusion section.
Collections