Turizm eğitimi almış sektör çalışanlarının kariyer beklentileri: Fethiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma `turizm eğitimi almış sektör çalışanlarının kariyer beklentileri` ne ulaşma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmada, turizm eğitimi almış sektör çalışanlarının kariyer beklentileri ve bu beklentilerine ulaşma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda, Fethiye bölgesinde 315 turizm eğitimi almış çalışana uygulanan anketlerden elde edilen veriler istatiksel analizler ile anlamlı tablolar halinde sunulmuştur.Araştırmada; turizm eğitimi almış çalışanların kariyer hedeflerine yönelik beklentilerini ölçen 4 boyut belirlenmiştir. Bulgulara göre, öğrencilerin turizm sektöründe kariyer beklentileri doğrultusunda ilerledikleri yönündedir. Öte yandan, çalışanların mesleki başarı boyutunu etkileyen en önemli faktör, kariyer gelişimine önem vermeleridir. Bunu, mesleki ilerleme boyutu takip etmektedir. Çalışanların kariyer beklentilerin de en az etkili olan faktör ise, farklı bir sektörde kariyer yapma düşüncesi olarak saptanmıştır. Otel Çalışanlarının kariyer beklentisi algıları cinsiyete, aldıkları eğitime ve çalıştıkları departmana göre anlamlı bir farklılık bulunmazken; sektörde çalışma süreleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Turizm Eğitimi, Kariyer, Kariyer Beklentileri This study was carried out in order to determine the achievement rates in terms of tourism educated sector employers' career expectations.In the study, tourism educated sector employers' career expectations and their rates of achieving these expectations were tried to be estimated. In this context, with the data, that were obtained from the surveys which were applied to 315 educated employers working in the tourism region of Fethiye, statistical analyses and resuls were presented in understandable charts.4 criteria were defined to evaluate the career expectations of tourism educated employers according to their expectations. The findings indicated that students advanced their expectations. On the other hand, the most important factor that affects the level of occupational success is employers' giving importance to their career development. This is followed by occupational development. The least important factor in employers' career expectations is the idea of having a career in a different sector. There are no differences in terms of employers' perception of career expectations regarding their gender, the education they received and their working departments; however a reasonable important difference was confirmed between working hours within the sector.Key Words: Tourism Education, Career, Career Expectations
Collections