Paul K. Feyerabend`de insan özgürlüğü ve bilim ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim tarihinin zenginliği, bilimsel gelişmelerin sınır tanımayan karakteristik özellikleri, hiçbir kuram ya da yöntemden mutlak bir başarının beklenememesi ve hiçbir kuram ya da yöntemin rasyonel olarak ulaşılabilecek bir basitliğe indirgenememesi, bilimi, uzanıldığında dokunulacak kadar yakın görünen ancak, hiçbir zaman o mutlak temasın gerçekleştirilemediği bir alan yapmıştır. 20. Yüzyıl da ortaya çıkan birçok düşünür ve akım tarafından oldukça sert şekilde eleştiriliyor olması ve algılanmasında ya da uygulanmasında bir yanlışlığın olduğu düşüncesinde birleşilmesine rağmen, toplumsal ya da küresel anlamda, bu gelişmeler bir karşılık görmemiştir. Bu doğrultuda, bilim ile bilimsel uygulamaların, bilim ile teknolojinin, hatta bilim ile ussallığın karıştırıldığı ve bu sorunların görülmesinin zorlaştığı açık bir hal almıştır. Kuramlar, yöntemler ve bilimde ki metafizik öğelerin tartışılıyor olmasına, bilimsel etkinliğin çok farklı anlamlarının ortaya koyulmuş, çürütmelerin yapılıyor olmasına rağmen, hala pozitivist görüşün toplum ve yapılarına hâkim olduğu görülmektedir. Feyerabend'e göre bu durum, ideolojinin yarattığı mükemmel algının harikulade sonucudur. Substantiality of history, having no boundaries characteristics of scientific development, no theory or method can not be expected from an absolute success and no theory or method can not be reduced to a simplicity that can be achieved rationally made science branch that when you try to reach it seems to be close but never happens absolute contact. Although quite harshly had been criticized by many thinkers and currents of 20th Century that arise also had been converged on administration and perception of it, that emerging developments get no return on social or global area. In this respect, the scientific administration of science and science, technology and science and even rationality and science appear that they have been intermixed and have been become hard to relize those critics. No matter that theories, methods and metaphysical elements of science, is discussed, very different meanings of the scientific activity have been exposed, confutings are made seems that the positivist aproach is prevailing visibility on the sociaty and its structure. In Feyerabend's case the situation is superb result had been made by ideology.
Collections