Üniversite öğrencilerinin rekreatif faaliyetlere katılım düzeyleri ile sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin rekreatif faaliyetlere katılım düzeyleri ile sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmada ayrıca, üniversite öğrencilerinin rekreatif faaliyetlere katılım düzeyleri, sosyal uyum becerileri ve akademik başarı düzeylerinde yaş, cinsiyet, fakülte, akademik başarı, anne, baba eğitim durumu, mezun olunan orta öğretim kurumu, anne ve baba mesleği, barınma şekli, ebeveyn tutumu, bireyin kişilik tarzı, aktif yaşam biçimi ve sosyal ilişki tarzı gibi kişisel bilgiler açısından anlamlı farklılıkların bulunup bulunmadığı incelenmiştir.Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi bünyesinde yapılan bu araştırmaya, öğrenci yoğunlukları dikkate alınarak önceden belirlenen 6 fakülte (Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Turizm Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi) ve 5 yüksekokul (Dalaman Meslek Yüksekokulu, Köyceğiz Meslek Yüksekokulu, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Muğla Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu) bünyesinde öğrenim gören öğrenciler arasından tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 316 erkek ve 245 kız öğrenci olmak üzere toplam 561 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla dört bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Anket formunun birinci bölümünde, bu araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanmış olan 17 soruluk kişisel bilgi formu, ikinci bölümde Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Faaliyetlere Katılım Düzeylerini belirlemek amacıyla geliştirilen Rekreatif Faaliyetlere Katılım Düzeyi ölçeği ve üçüncü bölümde ise Özgüven (1976) tarafından geliştirilen Hacettepe Kişilik Envanterinde yer alan sosyal uyum ölçeği kullanılmıştır. araştırma verilerinin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistik tabloları, bağımlı değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde pearson korelasyon analizi ve bağımlı değişkenlerde bağımsız değişkenler açısından anlamlı farklılıkların bulunup bulunmadığının belirlenmesi amacıyla ikili gruplarda T test, ikiden çoklu gruplarda Anova analizi kullanılmıştır.Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre, üniversite öğrencilerinin sosyal uyum düzeyleri ile rekreatif faaliyetlere katılım düzeyleri arasında 0.001 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur (r=0.430**; p=0.000). Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri ile sosyal uyum ve rekreatif faaliyetlere katılım düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmezken (p>0.01), akademik başarı düzeylerinde fakülte değişkeni açısından anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencileri, Rekreatif Faaliyet, Sosyal Uyum, Akademik Başarı The purpose of the present research is investigating the relationships between levels of participation in recreational activities and social adaptation skills and academic achievement among university students. The research also studies whether university students' levels of participation in recreational activities, social adaptation skills and academic achievement skills vary by in terms of some demographic features, such as age, gender, faculty, academic achievement, educational levels of parents, high schools they graduated from, occupations of parents, way of accommodation, parental attitude, personality style, active life style, and social relationship style.In the present research, which was conducted within the body of Mugla Sitki Kocman University, 316 male and 245 female, the total of 561 students, who were selected with random sampling method among students who studied at 6 faculties (Faculty of Letters, Faculty of Education, Faculty of Economic and Administrative Sciences, Faculty of Sport Sciences, Faculty of Tourism and Faculty of Engineering) and 5 vocational schools (Dalaman Vocational School, Koycegiz Vocational School, Ortaca Vocational School, Mugla Vocational School and Vocational School of Health Services) which were pre-determined based on student population, participated. A questionnaire form consisting of four parts was used as the data collection tool of the present research. The first part of the questionnaire form was the personal information form including 17 questions prepared in accordance with the purpose of the present research, second part was Level of Participation in Recreational Activities Scale developed in order to define University Students' Levels of Participation in Recreational Activities, and the third part of the form was social adaptation scale in Hacettepe Personality Inventory developed by Ozguven (1976). In order to analyse the collected data, descriptive statistics tables, Pearson Correlation Analysis to define the correlations between dependant variables were used, and in order to define whether there were significant differences between dependent variables, T-test was used on groups of two and Anova analysis was used on groups of three or more. According to the findings obtained from the data collected in the present research, there is a positive correlation at 0.001 significance level between university students' social adaptation levels and levels of participation in recreational activities (r=0.430**; p=0.000). There isn't a significant difference between academic achievement levels and levels of social adaptation and participation in recreational activities of university students who participated in the present research (p>0.01), there is a significant difference between academic achievement levels in terms of faculty variable (p<0.05). Key Words: University Students, Recreational Activities, Social Adaptation, Academic Achievement
Collections