Turistlerin satın alma sonrası sosyal medya kullanımları ve benlik algısı ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında tartışmasız en büyük gelişme teknolojik açıdan boy göstermiştir. Teknolojik gelişmeler sonucunda sosyal medya kavramı ilerlemiş, tüketiciler mal veya hizmetler hakkındaki taleplerini, memnuniyet veya memnuniyetsizlik durumlarını daha fazla dile getirme imkânı bulmuşlardır. Kişiliğin öznel tarafını temsil eden benlik ile sosyal medyada bulunan bireylerin satın alma sonrası davranışlarının etkileşim halinde olduğu günümüzde, bireylerin satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve benlik algısı ilişkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışma, Türkiye'nin önemli turizm merkezlerinden olan Marmaris'te yürütülmüştür. Bu bağlamda, 2015 yılının Haziran ve Eylül ayları arasında Marmaris'te tatil yapan turistler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında anket yöntemi kullanışmış ve 400 adet geçerli ankete ulaşılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda, sosyal medyanın satın alma sonrası tüketici davranışına etkisi ölçülmüş ve bu ölçümün sonucunda `memnuniyetsizlik içerikli bildirim, memnuniyet içerikli bildirim ve satın alma sonrası tutumlar` boyutlarının ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve benlik algısı ilişkisine bakıldığında ise; satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ile benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Benlik, Benlik Algısı, Satın Alma Sonrası Tüketici Davranışı, Marmaris. The greatest development of the world today has been in technology field. As a result of technological developments, the notion of social media has improved; consumers have found the opportunity to manifest their demands, satisfaction or dissatisfaction with goods and services. As nowadays the self that represents subjective side of personality interacts with post purchase behaviors of individuals on social media, this study aims to examine the relationship between self-perception and social media usage of individuals after consumption. The population of this study consists of the tourists accommodating for holiday in Marmaris which is one of the most important tourism destinations of Turkey, between June and September in 2015. The questionnaire technique is applied in this study and 400 valid questionnaires are collected. In parallel to the data obtained from questionnaires, the effect of social media on post purchase consumer behavior is measured and as a result of this, the factors `dissatisfaction-containing notification, satisfaction-containing notification and post purchase attitudes` are found out. Considering the relationship between social media usage after consumption and self-perception, it is revealed that there is a significant relationship between social media usage after consumption and self-perception.Key Words: Social Media, Self, Self-perception, Post purchase consumer behavior, social media usage, Marmaris.
Collections