Türkiye, Finlandiya ve İrlanda ilköğretim programlarının medya okuryazarlığı eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye'deki ilköğretim okullarının eğitim programları, İrlanda ve Finlandiya İlköğretim programlarıyla medya okuryazarlığı eğitimi açısından karşılaştırılmalı olarak incelenmektedir. Bu konunun seçilmesinde amaç, eğitim programlarındaki yapısal farklılıkları göz önüne alarak seçilen Türkiye, İrlanda ve Finlandiya'nın medya okuryazarlığı eğitimlerini karşılaştırarak farklılıklarını ve benzerliklerini ortaya koymaktır. Bu ülkelerin seçilmesinde, medya eğitiminde öncü olduğu alanyazınla tespit edilen ülkelerin arasında olması, medya okuryazarlığı programının ayrı bir ders, ayrı bir ünite ve disiplinlerarası olarak yer alması ve eğitim programlarına ulaşılabilirliği dikkate alınmıştır. Alan yazın taraması ile belirlenen ölçütler ışığında Türkiye, İrlanda ve Finlandiya medya okuryazarlığı programları betimleme modeli kullanılarak incelenecek ve doküman incelemesi yöntemi ile medya okuryazarlığı merkezlerinin yayınladığı dokümanlar yorumlanacaktır. Bulgular ışığında ülkemizde uygulanmakta olan medya okuryazarlığı eğitimi ile ilgili durum tespiti yapılarak, İrlanda ve Finlandiya ile uzlaştığı ve ayrıldığı noktalar belirtilecektir. Son olarak da standart bir medya okuryazarlığı programından söz etmek mümkün olmadığından alanyazın taraması ışığında geliştirilen ölçütler doğrultusunda her üç ülkenin programlarında yer alan benzerlikler ve farklılıklar göz önüne alınarak sonuçlar ve öneriler belirtilecektir. In this research primary school curriculum of Turkey is compared to Ireland and Finland in terms of media literacy. By considering the constructional differences in their curriculums, the aim is to find out by comparing the differences and similarities of Turkey, Ireland, and Finland?s media literacy education. While choosing the countries some criteria are taken into account. These are: 1. the selected countries are pioneer in media literacy education, 2. media literacy is taught as a separate subject or embedded in other lessons in these countries, 3. media literacy is interdisciplinary in these countries, and 4. the accessibility of the countries in terms of data. In the light of the criteria, determined by literature review, media literacy curriculum of Turkey, Ireland, and Finland are reviewed by document analysis. By determining the state of media literacy education in our country, commonalities and differences of it with the media literacy education of Finland and Ireland are determined. Finally, because it is not possible to consider a standard media literacy curriculum, in the light of the criteria determined by the literature review, suggestions for future research are made by considering the similarities and differences of the three countries? curriculum.
Collections