Kurumsal marka algılaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal markalar ürün markalarının arkasında durarak onları desteklemektedir. Bu nedenle tüketicilerin tercihlerinde etkili olmaktadırlar.Güçlü bir kurumsal marka yaratılabilmesi için iyi bir kimlik ve imaj çalışmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Kimlik ve imaj çalışmaları kurumsal itibarı yönlendirmektedir ve kurumsal marka yaratılmasında etkili olmaktadır.Bu çalışma kapsamında, üniversite öğrencilerinin kurumsal markaya yönelik algılarının belirlenmesi amacıyla, Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ve Reklamcılık Bölümü ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü öğrencilerine yönelik bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda söz konusu yüksek öğrenim öğrencileri arasında ortak bir kurumsal marka algısının bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca kurumsal markaların ve kurumsal markaların desteklediği ürün ve hizmetlerin bu grup tarafından güvenilir olarak nitelendirildiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bir diğer sonuç ise kurumsal markaların görsel sembollerinin akılda kalıcı olduğu ve kurumsal markanın hatırlanmasında etkili olduğudur.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Yönetimi, Kurumsal Marka, Kurumsal Marka Kimliği, Kurumsal Marka İmajı Corporate brands stand behind the product brands and support them. Therefore, corporate brands are effective in consumer preferences.A decent identity and image development is necessary in order to create a powerful corparate brand. Identity and image development shape corporate reputation and is effective in creating corporate brand.Within the context of this study, a survey is conducted to the students of Kocaeli University, Faculty of Communication, department of Public Relations and Publicity and department of Advertising, and Faculty of Economics and Administrative Sciences, department of Business Administration, in order to determine the students? perception of corporate brands.As a result of the survey, it is determined that the above mentioned university students have a shared perception of corporate brand. It is also determined that corporate brands and goods and services supported by corporate brands are qualified as reliable by this group. Another result of the survey is that visual symbols of corporate brands are memorable and are effective in recalling corporate brands.Keywords: Brand, Brand Management, Corporate Brand, Corporate Brand Identity, Corporate Brand Image
Collections