Ortaöğretim 11. ve 12. sınıfta okuyan öğrencilerin sportif ve rekreatif aktivitelere katılım değişkenlerine göre sınav kaygısının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğrencilerin sportif ve rekreatif aktivitelere katılım değişkenlerine bağlı olarak sınav kaygısına etkisinin incelenmesidir.Bu çalışma 11. ve 12. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin rekreatif aktivitelere katılım durumlarının sınav kaygısı üzerinde bir etkisi olduğu, rekreatif aktivitelere katılan öğrencilerin sınav kaygısı düzeyleri arasında ilişki olduğu düşünüldüğü ve çağımızda öğrencileri olumsuz etkilediği için önem arz etmektedir.Bu amaçla Muğla ili Marmaris ilçesindeki ortaöğretim 11. ve 12. sınıf öğrencilerinden 139 kadın 133 erkek toplam 272 öğrenci katılmıştır. Gönüllü katılımesas alınmıştır. Öğrencilere serbest zaman etkinliğine katılım ve smav kaygısı anketiuygulanarak sonuçlar elde edilmiştir.Öğrencilerden demografik özellikler olarak okuduğu sınıf, cinsiyet, rekreatif aktivitelere katılma durumu, özellikleri dikkate alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16,00 programıyla iki grup arasındaki farklılıkları belirlemede a=0,05 anlamlılık düzeyinde bağımsız iki grup için t-testi çoklu gruplarda ise Tukey HSD Testi uygulandı. Sonuçların anlamlılık derecesi p<0,05 olarak kabul edilmiştir.Test sonuçlarına göre öğrencilerin rekreatif aktivitelere katılmalarında anlamlı bir fark çıkmıştır (p<0.05). Kız öğrenciler ve erkek öğrenciler arasında yapılan t-test sonucuna göre de anlamlı bir fark çıkmıştır (p<0.05).Tukey Testi sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin rekreatif aktivitelere katılımının 4 gün ve daha fazla olması smav kaygısı düzeyinde anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Rekreatif Aktiviteler, Rekreasyon, Sınav Kaygısı The aim of this study is to examine the effects of students' participation in sports and recreational activities on test anxiety.This study is deemed relevant as it is believed that the participation of students studying in 11th and 12th classes in recreational activities have an effect on test anxiety and that there is a connection between test anxiety levels of students who participate in recreational activities having a negative effect on them.For this purpose 139 female and 133 male students, 272 students in total from 11th and 12th classes in Mugla, Marmaris middle school participated at this study. It is based on voluntary participation. The results have been obtained by applying participation in leisure activities and test anxiety questionnaire for students.The demographic specifics of the students considered at this study are class, gender and status of participation in recreational activities. The data obtained by SPSS 16.00 program determine the differences between the two groups a = 0.05 level of significance t-test for two independent groups, whereas Tukey test has been applied in multiple groups. The degree of significance of the results was accepted as p <0.05.According to test results there is a significant difference (p <0.05) of students' participation in recreational activities. The results of t-test made among female and male students showed a significant difference (p <0.05).Tukey test result revealed that the students' participation in recreational activities of 4 days and more showed a significant difference at the level of test anxiety.Keywords: Recreational Activities, Recreation, Test Anxiety
Collections