Türkiye sosyal bilgiler programının karşılaştırmalı incelemesi (Kanada (Ontorio), İrlanda, ABD (New york, Kaliforniya), Finlandiya, Yeni Zelanda)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye Sosyal Bilgiler programı ile Kanada'nın Ontorio eyaleti, İrlanda, Amerika Birleşik Devletleri'nin New York ve Kaliforniya eyaletleri, Finlandiya ve Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler programlarının vizyonları, amaçları, öğrenme alanları, yaklaşım ve yöntemleri ve ölçme değerlendirme yöntemleri açısından karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklar tespit edilmektedir. Bu çalışmanın amacı 2004 yılında yenilenen Türkiye Sosyal Bilgiler programının eksiklerinin tespit edilerek iyileştirilmesine katkı sağlamaktır.Betimleme modeli kullanılarak gerçekleştirilmiş olan bu çalışmanın karşılaştırma çalışması olmasından dolayı alanyazınına bu anlamda katkı sağlaması hedeflenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda vizyon, amaç, öğrenme alanları, yaklaşım ve yöntemler boyutlarında bazı benzerlik ve farklılıkların bulunduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında Türkiye Sosyal Bilgiler programının çağa ve dünyada kabul edilen Sosyal Bilgiler eğitimi standartlarına büyük oranda uygun bir program olmasının yanı sıra yukarıda sözü edilen boyutlardaki farklılıklar nedeniyle, çokkültürülülük, aktif vatandaşlık, girişimcilik, anti-ayrımcı eğitim, sürdürülebilirlik, tarihe eleştirel bakış ve güncel olaylar ve sorunlar konularında geliştirilmeye gereksinim duyduğu da söylenebilir. In this study, vision, aims, strands, approaches and methodologies and the techniques of assessment of Turkey Social Studies program have been compared with Canada (Ontorio), Ireland, ABD (New York and California), Finland and New Zealand Social Studies programs and the similarities and differences have been determined. The aim of this study is to contribute to improve the 2004 Turkey Social Studies program by defining the shortcomings.By using Qualitative method, the data gathered from literature review to realize a comparative study. With this comparative study, it is aimed to contribute to literature. Also some similarities and differences between the dimensions of vision, aims, strands, approaches and methodologies and the techniques of assessment of Turkey Social Studies and the mentioned countries Social Studies programs have been determined. In the light of the data gathered through literature, in addition to Turkey Social Studies program being acceptable according to the era and the Social Studies standards of the world, because of the differences with the mentioned countries it can be said that Turkey Social Studies program should be improved in the areas of multiculturalism, active citizenship, anti-discrimination education, sustainability, critical wiev of history, current issues .
Collections