Kamu acil yardım ekiplerinde kurumsal imaj: Muğla itfaiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kamu Acil Yardım Ekiplerinde Kurumsal İmaj: Muğla İtfaiye Örneği` isimli buçalışma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletmeAnabilim Dalı'nda yüksek lisans tezi olarak 2016-2017 yıllarındagerçekleştirilmiştir. İtfaiye teşkilatının Muğla ilindeki genel imajını ölçmek ve buimajın oluşmasında etkili olan faktörler ile mesleki, görsel ve davranışsal unsurlarıngenel imaj üzerindeki etkisini tespit etmek için yapılmıştır.İnsanoğlu varoluşundan uygarlığın bugün ki aşamasına gelene dek öncelikli amacıyaşama çabası, hayatta kalma mücadelesi olmuştur. Bununla birlikte ateş;insanoğlunun beslenme, korunma ve ısınma gibi gereksinimlerini karşılamasındaönemli bir yere sahiptir. Kentleşme ve sanayileşmeyle birlikte ateş ve enerjiye olanihtiyacın artması ve oluşabilecek olumsuz durumlara karşı müdahale edebilecekitfaiye teşkilatlarının kurulmasına ihtiyaç duyulmuştur.Ayrıca yangının zararlarının önceden yapılacak planlama ile azaltılmasına yönelikönlem alınması kadar acil durumlar ortaya çıktıktan sonra uygulanacak müdahale veyangın zararlarını azaltmaya yönelik önlemler alınması için gerekli adımları atacakolan kurum İtfaiye teşkilatıdır.Günümüzde halkın zihninde oluşan İtfaiye imajı ile İtfaiye teşkilatlarınınoluşturmaya çalıştığı imaj arasında fark vardır.Bu çerçevede amaç İtfaiye teşkilatının imaj oluşumunda etkili olan faktörleri belirlemek vebu faktörler içerisinde en güçlü olanını belirlemeye yöneliktir. Muğla ili kapsamındayürütülen bu araştırmada İtfaiye teşkilatının örgüt imajı ölçülmeye çalışılmıştır.Bu inceleme sonuçlarına dayanarak itfa hizmetlerin geliştirilmesi, İtfaiyenin imajınıngüçlendirilmesi konusunda gereken halkla ilişkiler faaliyetlerinin ile doğru ve etkin birstratejik yönetim uygulanması konularında önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İmaj, Kamu Acil Yardım Ekipleri, İtfaiye Teşkilatı. `Corporate Image in the Public Emergency Team: The Fire Department In Mugla OfExample ` is this study was conducted at the University of Mugla Sıtkı KocmanDepartment of Social Sciences Institute of Business Administration in 2016-2017 asa graduate thesis. Fire Brigade of professional and effective factors to measure theoverall image in Mugla and formation of this image, it is performed to determine theeffect on overall image of the visual and behavioral factors.Mankind today's stage of civilization until the primary objective being to live effort,has been a struggle for survival. However, the fire together; human nutritionrequirements, such as protection and has an important place in the warm welcome.Increasing the need for fire and energy together with urbanization andindustrialization and to be able to intervene against adverse situations that may occuris a need for the establishment of the fire brigade.It is also the corporate fire brigade, which will take the steps necessary to takemeasures to reduce interference and fire damage to be applied after the occurrence ofemergency as measures to reduce the planning previously done their damage by fire.Today, with firefighters image formed in the mind of people try to create theimpression that there is a difference between the fire brigade.In this context, to determine the factors that influences the formation of the image ofthe fire brigade and the most powerful ones in order to determine these factors.Organizational image of the fire brigade in this research carried out under the Muglaprovince has tried to be measured.Based on results of this review, the development of service fire department,firefighters needed in strengthening the image of public relations suggestions were ixmade in the implementation of accurate and effective strategic management andoperations.Anahtar Kelimeler: Corporate Image, Emergency Crews, Fire Department.
Collections