Ticaret meslek liselerinde muhasebe eğitiminin incelenmesi: Muğla meslek liseleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojideki sürekli ve hızlı değişim ile küresel ekonominin bir sonucu olarak, tüm meslek gruplarında klasik eğitim yaklaşımları yerini hayat boyu öğrenme modeline bırakmıştır. Meslek mensuplarının değişen koşullara kolaylıkla uyum sağlamaları ve kendilerini geliştirebilmeleri önem taşımaktadır. Muhasebe alanı da bu gelişmelerden etkilenmiştir. Muhasebe meslek mensuplarının iş hayatına atılmadan önce, alanlarına ilişkin belli bir eğitimi tamamlamaları gerekmektedir. Bu eğitimin ilk adımı ortaöğretim kademesinde başlamaktadır.Mesleki eğitim alanlarından biri olan muhasebe eğitimi, ortaöğretim basamağında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Ticaret Meslek Liselerinde (yeni adlandırmasıyla Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi) ve diğer bazı okulların alt bölümlerinde verilmektedir. Lise eğitim sistemimizde muhasebeyle ilgili yeniliklerin yakından takip edilip edilmediği, güncel bilgilere dayalı bir eğitim verilip verilmediği ve bu eğitimin uygulamasında ne gibi problemler yaşandığının belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada, mesleki eğitim kapsamında liselerde verilen muhasebe eğitimi değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmanın teorik kısmında, literatür taraması yapılarak muhasebe eğitimi hakkında genel bilgiler verilmiş, ticaret meslek liselerinin genel yapısı ve bu liselerde verilen derslerin türü, kapsamı, içeriği incelemiş ve uluslararası muhasebe eğitimi standartlarıyla uyumluluğu analiz edilmiştir. Çalışmanın araştırma kısmında, muhasebe eğitiminin değerlendirilmesi ve karşılaşılan sorunların tespit edilip çözüm önerileri getirilmesi amacıyla, Muğla İli'nde muhasebe eğitimi veren okullardaki öğretmenler ve son sınıf öğrencilerine anket uygulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Muhasebe Eğitimi, Ticaret Meslek Liseleri, Uluslararası Eğitim Standartları As a consequence of the global economy with the constant and rapid change in technology, classical approaches to education in all occupational groups have left their place in the lifelong learning model. It is important for member of profession to adapt easily to changing conditions and to be able to develop themselves. The accounting field was also affected by these developments. Accounting member of professions must complete a specific training in their field before they get into business life. The first stage of this education begins at the secondary education.Accounting education, which is one of the vocational education fields, is given in the Trade Vocational High Schools (Newly named Vocational and Technical Anatolian High School.) affiliated to the Ministry of National Education and in the lower sections of some other schools. It is important for our high school education system whether the innovations related to accounting are closely followed, whether education based on up-to-date information is given or not, and what kind of problems are experienced in the implementation of this education.In this study, it was tried to evaluate the accounting education given in high schools within the scope of vocational education. For this purpose, in the theoretical part of the study, the literature was searched and general information about accounting education was given. The general structure of trade vocational schools' and the type, scope and content of the courses given in these high schools were examined and their compliance with international accounting education standards was analyzed. Within the scope of the study, in order to evaluate the accounting education and to find out the problems encountered and to propose solutions, a questionnaire was applied to the teachers and senior students in the schools that provide accounting education in the province of Mugla.Keywords: Accounting Education, Trade Vocational High Schools, International Education Standards
Collections