Türkiye` de el yapımı müzik aletleri üretimi: Zil (Cymbal) üreten işletmeler üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde dünyadaki rekabet koşulları şekil değiştirirken, kültürel değerlerini muhafaza eden ülkelerin, kültür endüstrisi konusunda öne geçtikleri görülmektedir. Uluslararası alanda, kültürel birikimlerini sahneleyen toplumlar rekabet güçlerini artırarak kendi ülke ekonomilerine katkılarını önemli düzeye ulaşmaktadır. Gelişmiş ülke ekonomilerine bakıldığında, tamamına yakınının kültür ve sanat kavramlarını işlevsel olarak kullanabilen, koruma altına alan ve devlet desteğiyse geliştirmeye çalışan, ayrıca ekonomik ürün haline getirip dünya pazarında kabul ettiren ülkeler olduğu görülmektedir.Bu kapsamda, Türkiye açısından kültürel olarak korunan ve geliştirilen ürünlerin uluslararası alanda varlığının yansımaları günümüzde gözlemlenebilmektedir. Bunlardan birisi de müzik aletleri sektörüdür. Müzik aletleri üreten bazı küçük işletme sahiplerinin, geçmişten günümüze hem sanatsal hem de ekonomik nedenlerle taşıdığı kültürel miraslar dünya çapında tanınmaktadır. Bunlardan en önemlisi dünya markası olan ve uzun zamandır Türkiye'de üretimi gerçekleşen el yapımı zil (cymbals) sektörüdür. Türkiye'deki el yapımı zillerin dünya piyasasındaki konumuna bakıldığında, müzik aletleri sektöründe Türkiye'de oluşup dünyaya açıldığı ve dünya markası haline geldiği görülmektedir.Bu çalışma, el yapımı zil sektörü özelinde yerel küçük bir işletmenin büyük uluslararası bir işletmeye nasıl dönüştüğünü kavramaya yönelik bir girişimdir. Bu girişimin temel amacı, Türkiye de el yapımı müzik aleti sektöründeki işletmelerin büyüme ve yaşamlarını sürdürmelerini tarihsel açıdan incelemektir. Bu inceleme kapsamında İstanbul Mehmet Cymbals ve Bosphorus Cymbals işletmeleri ile yapılan görüşmeler sonucu elde edilen bulgular analiz edilmeye çalışılmıştır. Nowadays, while the worlds competition is changing simultaneously. States which preserve their cultural values seem to surpass the others on the subject of cultural industry. In international field, societies which show their cultural accumulation, rise their competition powers and contribute to their national economies. If one looks at the industrialized states national economies it is possible to see that almost all of them can use their culture and art concepts functionally while they also protect and try to improve them with government funding, plus make them economically valuable products and sell them in the international market.In this context, reflections of the International presence of these products, which are culturally protected and developed in terms of Turkey, can be observed today. One of them is the musical instruments sector. Some small scale enterprises who manufacture musical instruments because of artistic and economic reasons are carrying cultural heritage and they are known worldwide. The most important is the Made in Turkey handcrafted bells (Cymbals) sector, which is a world brand and has been manufactured in Turkey for many years unrivaled. When we look at the position of handcrafted Turkish Cymbals in the world market; it is seen that they were first launched in the musical instruments sector in Turkey, then opened up to the world and become world brand. This study is an attempt to conceptualize how a local and small business, in the handcrafted cymbal (bell) sector, is evolved into a large international business. The primary aim of this study is to historically analyze the growth and survival of the enterprises in the handcrafted musical instrument sector in Turkey. This study is carried out with the results obtained after meeting with İstanbul Mehmet Cymbals and Bosphorus Cymbals companies.
Collections