KOBİ`lerin ihracatında pazarlama sorunları ve Kocaeli`de demir çelik sektöründe imalat yapan ihracatçı firmalar üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KOBİ'ler dünya ekonomisine; yatırım, üretim, istihdam ve oluşturdukları katma değerle katkıda bulunurken, diğer taraftan da esnek üretim yapılarıyla ülkenin tümüne yayılmış olmalarından dolayı bölgesel ekonominin gelişmesine yardımcı olmaktadırlar.Bu çalışmada Kocaeli ilinde demir çelik ve metal sektöründe imalat yapan KOBİ'lerin ihracatta yaşadıkları pazarlama sorunları tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu çalışma üç aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada KOBİ kavramı, KOBİ'lerin sorunları, avantajları ve dezavantajları ve KOBİ'lere sağlanan destekler araştırılmıştır. İkinci aşamada ihracat ele alınmış ve firmaların ihracat aşamasında karşılaşacakları güçlükler; sorunların nelerden kaynaklandığı ve bu sorunları aşmak için nasıl bir plan çerçevesinde çalışmaları gerektiği belirtilmiştir.Son olarak da bu teoriler altında demir çelik ve metal sektöründe faaliyet gösteren imalatçı ve ihracatçı KOBİ' lere ve ihracat sorumlularına ilişkin genel bilgiler verilmiştir. Daha sonra girişimcilik profili ile ilgili yaşanan pazarlama sorunları arasındaki ilişki tespit edilmiş ve yorumlanmıştır. While SME?s providing added value to the world economy for investment, production and create employment, on the other hand they help to the development of regional economy with their flexible production structure of the country have been spread to all country.In this study, the export marketing problems of SME?s which are manufacturing in iron and steel sector in Kocaeli were detected.This study consists of 3 phases. In the first stage, the concept of SME, SMEs' problems, advantages and disadvantages, and provided support for SMEs has been investigated. In the second phase has been addressed export companies will face difficulties in exporting stage the problem of how to overcome these problems arise and how you should work within the framework of a plan is specified.Finally, under this theory, iron and steel and metal sector SMEs and export manufacturers and exporters were given an overview of charge. Then the marketing problems experienced related to entrepreneurship profile, have been determined in the relations between and are interpreted.
Collections