Türkiye`deki muhafazakar kesimin tatil algısı ve iç turizm piyasası içerisindeki yeri: Malatya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye toplumunda büyük bir kitle oluşturan muhafazakar kesim, özellikle son yıllarda ekonomik, kültürel ve sosyal olarak büyük bir değişim yaşamaktadır. Hayat standartlarında ortaya çıkan bu değişim neticesinde,daha görünür hale gelen muhafazakar kesimin finanstan modaya, dekorasyondan turizme kadar pek çok alanda çeşitli tüketim ihtiyaçları ve talepleri önem kazanmıştır. Diğer yandan Türkiye'de iç turizmi ele aldığımızda, iç turizmin sektör içerisinde ancak %20'lik bir paya sahip olduğu görülmektedir. Bu rakam Amerika, İspanya ve Fransa gibi turizmde söz sahibi ülkelere kıyasla oldukça düşük kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı muhafazakar kesimin tatil algısı, beklentileri, ihtiyaçları, talepleri ve iç turizme olabilecek katkılarının araştırılmasıdır.Çalışmanın ilk bölümünde muhafazakarlığın tanımına, tarihsel gelişimine ve Türkiye'deki durumuna yer verilmiştir. İkinci bölümde, turizmin tanımına, özelliklerine, Türkiye ve dünyadaki gelişimine, iç turizme ve helal turizme yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise çalışmanın amacı, önemi, yöntemi ve buglularına yer verilmiştir. Anket tekniği ile elde edilen veriler çeşitli analizlere tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda muhafazakar kesimin tatil algılarının ve beklentilerinin genel olarak olumlu olduğu ortaya çıkmıştır. Conservatives, who constitute a large group in Turkish society, have experienced a great change economically, culturally and socially in recent years.As a result of the changes that have emerged in life standards, various consumption needs and demands in various fields, from finance to fashion, decoration to tourism, belonging to conservatives, who have become more visible, have come into prominence. On the other hand, consideringthe domestic tourism in Turkey,it is seen that domestic tourism has a share of only 20% in the sector.This figure is quite low compared to the leading countries in tourism such as America, Spain and France.The aim of this study is to determine the possible contributions of conservatives to domestic tourism in terms of vacation perceptions, expectations, needs and demands. The definition of conservatism, its historical development and its situation in Turkey have been included in the first part of the study. The definition of tourism, its characteristics, its development in Turkey and around the world, domestic tourism and halal tourism have been included in the second part.The aim and importance, method, and findings of the study have been included in the third part of the study. The data obtained by the survey technique were subjected to various analyzes. As a result of the analyzes, it has become clear that conservative people's vacation perceptions and expectations are generally positive.
Collections