Yalova ili kivi yetiştiricilerinin pazarlama sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarihin ilk günlerinden beri var olan pazarlama hakkında özellikle son yüzyıl içerisinde birçok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalar, bize pazarlama anlayışının sürekli değişim içerisinde olduğunu göstermektedir. Değişimin getirdiği son noktada pazarlama, tüm dünyada ki müşterilerin ihtiyaç, istek ve taleplerini göz önünde bulunduran global pazarlama anlayışı şeklini almıştır.Günümüzde, üretimden önce müşteri ihtiyaç, istek ve taleplerini belirlemekle başlayan ve satış tamamlanmasına kadar ki her aşama pazarlamaya dahil edilmekte ve bu aşamalarda çıkan sorunlarda pazarlama sorunlarını meydana getirmektedir. Her üründe olduğu gibi tarım ürünlerinin pazarlamasında da çeşitli sorunlar ortaya çıkmaktadır.Türkiye genelinde yaş sebze-meyve üreticilerinin önemli pazarlama sorunları vardır. Kivi meyvesinin ilk kez üretimine başlandığı ve Türkiye kivi üretiminde önemli yeri olan Yalova ilinin kivi yetiştiricilerinin de pazarlama sorunları olabileceği düşünülerek, bu konu incelenmiştir.Çalışmada ilk olarak pazarlama kavramı, pazarlama sorunları ve tarımsal pazarlama ve sorunları bahsedilmiştir. İkinci bölümde, kivi yetiştiriciliğinin gelişimi ve üreticilerin pazarlamasına etki edebilecek, tarım politikaları, bölgenin sosyo-ekonomik durumu ve kivi talebi ve rekabetçi çevre, kalite, dağıtım, tutundurma, konumlandırma faaliyetlerinden bahsedilmiştir. Uygulama kısmında Yalova ilinde bulunan 32 işletmeye pazarlama sorunları hakkında anket uygulanmış ve pazarlama sorunları belirlenmeye çalışılmıştır. A great number of studies have been conducted in the recent century about marketing, which has been a part of our lives throughout history. These studies have shown that the marketing concept has never stopped developing. In its final sense, marketing has taken the form of global marketing, taking into account the needs, desires and demands of the cusmoters around the world.Today, every phase, starting from the determination of customer needs, wants and demands before production to the completion of sales, is included in marketing and problems encountered in these phases make up to marketing problems. As with all products, problems related with the marketing of agricultural products may arise as well.Generally in Turkey great majority of fresh fruit and vegetable growers face serious marketing problems. Considering the fact that the kiwifruit growers in Yalova, a prominent region in kiwifruit plantation in Turkey and the frist region where kiwifruit has initially started to be grown, may have faced marketing problems, this issue has been dealt with.In this study, it has been to determine the aim is the marketing problems of the kiwifruit growners . The first part deals with marketing and marketing problems and agricultural marketing and its problems. The second part covers the development of kiwifruit plantation the growing and the agricultural policies that could have an impact on the marketing activities conducted by the producers, the socio-economic situation in the region, kiwifruit demand and competitive environment, quality, distribution, promotion and positioning activities. In the third part, namely the application section, a poll has been applied to 32 businesses in the Yalova region pertaining to marketing problems and the marketing problems have been striven to be identified.
Collections