Yerel yönetim birlikleri (Gölcük Köylere Hizmet Götürme Birliği örnek olayı)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yerel yönetimler il özel idareleri, büyükşehir belediyeleri, belediyeler ve köyler şeklinde örgütlenmiş durumdadır. Yerel yönetim birimlerimiz, kanunlarla kendilerine verilen görev ve sorumlulukları yine kanunlarla düzenlenmiş sınırlı gelir kaynaklarını kullanarak yerine getirmeye çalışmakta, zaman zaman da, özellikle köy yönetimlerinde olduğu gibi kendilerine verilen görevlerin bir bölümünü yerine getirememektedir. Bu ve bunun gibi nedenlerle yerel yönetimlerimiz, dünyanın bir çok ülkesinde olduğu gibi kendi aralarında birlikler kurarak güçlerini ve olanaklarını arttırmaktadırlar.Ülkemizde 1960'lı yıllardan itibaren, özellikle 1990-2000 yılları arası sayıları hızla artan yerel yönetim birliklerinin 2005 yılına kadar düzenleyici bir kanuna sahip olmaması, hem yerel yönetim birliklerinin denetlenmesi hem de ülke genelinde koordinasyonu ve yönlendirilebilmesi açısından büyük bir eksiklik olmuştur. 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunun 2005 yılında yürürlüğe girmesi ile birlikte ilk defa yerel yönetimlerimiz, müstakil; kendilerine yönelik bir kanunla düzenlenmiş ve bir takım eleştirilere rağmen kayda değer bir konuma kavuşmuştur.Türkiye'de 2010 yılı itibarı ile 5355 sayılı Kanuna göre düzenlenen birliklerin sayısı 1549 adettir. Bu 1549 yerel yönetim birliğinden 875 adedi Köylere Hizmet Götürme Birlikleri adıyla kurulmuş ve birlik başkanları zorunlu olarak merkez ilçelerde vali veya görevlendireceği vali yardımcısı, diğer ilçelerde ise kaymakamlardır. 5355 sayılı Kanunda köylere hizmet götürme birlikleri, Sulama birlikleri , Turizm alt yapı hizmet birlikleri ayrı ayrı maddelerde belirtilerek düzenlenmiştir.Sonuç olarak, yerel yönetim birlikleri yerel yönetim birimlerinin verdikleri hizmetlerin gerek daha verimli, ekonomik ve hızlı olması açısından gerekse, hizmet verilen yerin ekonomik refahı ve gelişimi açısından göz ardı edilemez bir katkı sağlar. Yine birlikler yerel halkın yönetime katılmasını sağlayarak yerel demokrasinin geliştirilmesi, yerel yöneticilerin gelişimi ve eğitimi açısında da yararlı oldukları söylenebilir. In Turkey, Local Administration?s special provincial administrations are organized like, metropolitan municipalities, municipalities and villages. Local administration units are trying to fulfill their duties and responsibilities which are given by the laws with limited sources of income, which are also designed by the laws, from time to time, they fail to carry out some part of their tasks, especially like in village administrations. For reasons such as these, our local administrations, inrease their power and possibilities by syndicating unities between themselves, such as in many countries of the world.After 1960 in our country, the number of rapidly growing local administration unions, especially between 1990-2000, have not regulatory provision until 2005, which has been a deficiency for both auditing of local administration unions and country-wide coordination and direction. In 2005, with the enactment of unions of local self-government act No.5355, our local administrations become detached, regulated by a law for themselves and despite of some criticism, has reached a remarkable position for the first time.As from 2010, according to act No.5355, the number of unions are 1549 in Turkey. 875 of these 1549 local administration unions, were founded and named as Village Service Unions and, presidents of these unions are required to be governor in the central districts or deputy governor assigned by the governor, and caimacam in the other districts. , Irrigation Unions and Tourism Infrastructure Service Unions are enacted one by one in the act No.5355.As a result, local administration unions provide nonignorable contribution to the services of local administration units, in terms of to be more efficiently, economic, quickness and economic welfare and development of the service area. Once more, unions ensure to participate local community in management and contribute to development of local democracy, and may be said to be useful in terms of development and education of local administrators.
Collections