Sporun kamu diplomasisi açısından Türkiye`nin imajına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim teknolojilerinin hızla geliştiği ve dünya üzerinde yaşanan her şeyin, dünyanın dört bir köşesinden neredeyse anında ve canlı olarak seyredildiği küreselleşme döneminde, spor faaliyetlerini kullanarak kamu diplomasisi uygulamalarını yürütmek birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkenin öncelikleri arasına girmiştir. Son 20 yıldır uluslararası ilişkiler literatüründeki yerini alan yumuşak güç unsurlarının arasına sportif başarı da eklenmiş ve ülkelerin uluslararası alandaki imajlarının ve algılanma biçimlerinin oluşumunda spor önemli bir yer işgal etmeye başlamıştır. Bu bilgiler doğrultusunda bu çalışmanın amacı, sporun kamu diplomasisi aracı olarak Türkiye'nin imajına etkisini incelemektir. Bu kapsamda uluslararası spor organizasyonlarında yer almış spor yöneticileri, uluslararası hakemler, çeşitli branşlarda milli takımlarda yer almış veya almakta olan sporcular, antrenörler ve spor yazarlarını kapsayan 93 kadın ve 301 erkek olmak üzere 394 kişiye anket uygulanmıştır. Uygulanan anketler analiz edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak araştırmaya katılan kişiler, Türkiye'nin ülke imajı olarak tesisleşme, uluslararası organizasyonları başarıyla düzenleme, spor alanında zengin bir kültürel mirasa sahip olma ifadelerinde daha olumlu görüş bildirirken, spor kültürünün, spor biliminin yeterli düzeyde oluşmadığı ve spor alanında teknolojinin geri kaldığı bir ülke imajının olduğunu belirtmişlerdir. In the era of globalization in which communication technologies are rapidly improved and everything occurred all around world is watched almost instantly and alive from the four corners of the world, conducting public diplomacy practices by using sport events play a part between priorities in both developed and developing countries. For last 20 years, sportive success has been also added in soft power elements involved in international relations literatures and sport has begun to play an important role in the creation of the countries' image and perception at international area. In the light of this information, the aim of this study is to examine the effect of the sport as an instrument of the public diplomacy on the image of the Turkey. Within this scope, questionnaire was applied to totally 394 persons including 93 females and 301 males composed of sport managers/administrators, international referees and sportswriters who all have participated in the international sport organizations and also athletes and coaches who took part in the National Teams at various sport branches. The questionnaires were analyzed and the results were evaluated. In conclusion, it appears that while persons participated in the survey express positive opinion about the image of Turkey in the view of sports facilities, the successfully hosting of international sports organizations, the possessive of the rich cultural heritages in sport field; it has been seen as a country image that sport culture and sport sciences have been able to not reach to an adequate level and it is left behind at technology level in sport field.
Collections