Yabancı ve yerli sinemada ürün yerleştirme: 2010 yılı yabancı ve yerli sinema filmlerinde yerleştirilen ürünlerin kategorilendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Global rekabetin arttığı günümüz dünyasında firmalar ürün ve hizmetlerini daha etkili ve verimli bir sekilde pazarlamak icin yeni yollar aramaya baslamıslardır. Geleneksel reklam anlayısının tuketiciler uzerinde etkisini yitirmesi uzerine; ürünlerin sinema filmleri, televizyon programları, muzik klipleri, kitaplar ve bilgisayar oyunlarına yerlestirilmesi anlamına gelen urun yerlestirme tercih edilen bir yontem haline gelmistir. Bu calısmada urun yerlestirmenin yaygın olarak uygulandığı sinema filmleri ele alınarak, Turkiye'de 2010 yılında gosterime giren ilk 5 Yerli ve Yabancı sinema filmlerinin karsılastırmalı icerik analizi yapılmıstır.Calısmada Yerli ve Yabancı filmlerde urun yerlestirme oranları karsılastırılmıstır.Anahtar Kelimeler: Urun yerlestirme, reklamcılık, sinema, pazarlama. As the competition grows in our daily life, companies are seeking more effective and productive methods for marketing their products and services. Because the traditional advertisement approach has lost its effect on customers, product placement appears in films, television series, music videos, books and video games In this study, considering the motion pictures in which product placement are applied, the comparative content analysis of the top five Turkish and Hollywood motion pictures in 2010 are performed.The product placement ratios at Turkish and Hollywood motion pictures are compared.Key Words: Product placement, advertising, cinema, marketing.
Collections