Ortaokul öğrencilerinin ders dışı sportif etkinliklere katılımlarına yönelik ebeveyn tutumlarının bazı demografik özelliklere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin ders dışı sportif etkinliklere katılımlarına yönelik ebeveyn tutumları bazı demografik özelliklere göre incelenmiştir. Bu araştırma, tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Yılmaz ve Güven (2015) tarafından geliştirilen `Ders Dışı Sportif Etkinliklere Yönelik Ebeveyn Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, ortaokul öğrenci velileri oluşturmaktadır. Aydın ili Nazilli ilçesinden seçilen bir devlet ortaokulu öğrenci velileri ise örneklem olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, korelasyon analizi ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliliği Cronbach's Alpha katsayısı ile belirlenmiştir.Araştırma sonucunda; `ebeveyn tutumlarının çocuk sayısı`, `çocuğun cinsiyeti`, `meslek`, `aylık gelir`, `eğitim durumu`, `çocuğu akademik olarak başarılı bulma`, `herhangi bir spor faaliyetinde`, `spor ile ilgili haberleri takip etme`, `çocuğu sportif etkinliğe katılması yönünde destekleme`, `çocuğun herhangi bir sportif etkinliğe katılması` değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. `Ebeveyn cinsiyeti`, `ebeveyn yaşı` ve `çocuğun bulunduğu sınıf` değişkenlerinde herhangi bir anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir. In this study, parental attitudes towards secondary school students' participation in extracurricular sports activities were examined according to some demographic characteristics. This study was conducted by using the relational survey model and Parent Attitude Scale towards Extracurricular Sport Activities developed by Yılmaz and Güven (2015) was used as data collection tool. Parents of secondary school students compose of the universe of the study. The parents of a state secondary school students chosen from Nazilli district of Aydın province, in Turkey, were determined as samples. Descriptive statistics, correlation analysis and non-parametric tests were used to analyze the data. The reliability of the scale was determined by Cronbach's Alpha coefficient.As a result of the research; `number of parents' attitudes`, `child's gender`, `job`, `monthly income`, `educational status`, `academic successful finding`, `follow-up news on any sports activity`, `sports`, `supporting the child to participate in sportive activities` significant differences were determined according to the variables of participation. On the contrary, there were no significant differences in `parental gender`,` parental age`, and `child class` variables.
Collections