Ürün pazarlamada sosyal paylaşım sitelerinin rolü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günlük hayatımızda İnternet sayesinde hayatımıza giren sosyal ağ siteleri her geçen gün daha dikkat çekici hale gelmiştir. Müşteriler zamanlarının çoğunu internet üzerinde geçiriyor ve neler satın almaları gerektiğini internet sayesinde gerçekleştiriyorlar. Sosyal medyanın yardımı ile tüketiciden tüketiciye olan iletişimin etkisi günümüz ürün pazarlarını büyütmüştür. Bu çalışmada sosyal ağ sitelerinde yapılan pazarlama faaliyetlerini nasıl gerçekleştiği sorusuna cevap aranmıştır. Bu amaçla, tezin ilk bölümünde temel kavramlar olan internet ve bilgi çağı üzerinde durarak bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde ise, sosyal medya ve sosyal ağ sitelerinin ana başlıkları sıralanmıştır. Üçüncü bölümde, tezimizin ana konusu olan sosyal medya ve sosyal paylaşım sitelerinin pazarlama odaklı faaliyetlerindeki rolleri ile ilgili bilgiler paylaşılmıştır. Dördüncü bölümde ise sosyal paylaşım siteleri ve örnek bir kampanyayı konu alan bir anket çalışması ile tezin sonuçlarına ulaşılmıştır. Bulgular sosyal ağ siteleri pazarlama tamamen etkili olmadığını ortaya çıkardı. Araştırma sonucunda sosyal paylaşım sitelerinde pazarlama faaliyetleri ve pazarlama çabaları hakkında daha fazla verimlilik elde etmek için diğer medya organları tarafından desteklenmesi gerektiğine ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İnternet, Bilgi Toplumu, Sosyal Medya, Sosyal Paylaşım Siteleri, Sosyal Medya Araçları, Sosyal Medya Pazarlaması. The social networking sites which is in our daily lives in company with internet has been more noticeable with every passing day. Today?s customers are now spending most of their time on the internet and deciding of their purchase via internet. The impact of consumer-to-consumer communications has been greatly magnified in the marketplace with the help of social media . In this study, we sought to answer of how the marketing activities focused on social networking sites. For this purpose, the first part of this thesis by focusing on basic concepts of the information age the internet and attempted to draw a frame. In second part, we outlined the main headlines of social media and social networking sites. In the third part, we share the information we obtained about the role of social media and networking sites in the activities focused on marketing which is our main subject. In fourth part, our thesis reached the result by supported a survey which contains social networking sites and a sample campaign. Our findings revealed that social networking sites is not entirely effective on marketing. As a result of research marketing activities on social networking sites has to be supported by other media organs for more effectiveness on marketing efforts.Key Words: Internet, Information Society, Social Media, Social Networking Sites, Social Media Tools, Social Media Marketing.
Collections