Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi yerleşkesinde okuyan öğrencilerin boş zaman tutumlarının akademik başarıya etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yerleşkesinde öğrenim gören bazı öğrencilerin Boş zaman tutumlarını incelemek ve bu tutumların akademik başarıya ne gibi fayda sağladığını saptamak ve gerekli önerileri sunmaktır. Araştırmanın örneklemini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yerleşkesinde Okuyan 380 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmada toplanan veriler SPSS paket programında kayıt altına alınmıştır. İki değişken arasındaki fark analizleri için Bağımsız t test, ikiden fazla değişken arasındaki fark analizleri için tek yönlü varyans analizi, değişkenler arasındaki ilişki analizleri için Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Demografik değişkenlere ilişkin analizlerde yüzde ve frekans analizi kullanılmıştır.Bulgulara göre, duyuşsal ve bilişsel faktörler akademik yıl değişkenine göre farklılaşmazken davranışsal faktörde katılımcılarının akademik yılına göre farklılık tespit edilmiştir. Duyuşsal ve bilişsel faktörler akademik yıl değişkenine göre farklılaşmazken davranışsal faktörde katılımcılarının akademik yılına göre farklılık tespit edilmiştir.. Kadın ve erkek katılımcıların akademik not ortalamalarına göre Boş zaman tutum ölçeği alt boyutları ortalama ve standart saplamaları verilmiştir. Buna göre, erkek ve kadınların tutum ölçeği ortalamaları akademik başarılarına göre çok değişiklik göstermemiştir. Kadın katılımcıların not ortalaması ve Boş zaman tutum ölçeği alt boyutlarında Pearson Korelasyon sonuçlarına göre pozitif yada negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.01). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesin' de belirlenen fakültelerdeki öğrencilerinin akademik başarılarına göre boş zaman tutumlarının inceleyen bu araştırmada, tek yönlü ANOVA testi uygulanmıştır. Buna göre, duyuşsal (F=1.16, P>0.05), bilişsel (F=1.30, p>0.05), davranışsal (F=1.14, p>0.05), toplam anket skoru (F=1.44, p>0.05) olarak belirlenmiştir. Buna göre Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesin' de belirlenen fakültelerdeki öğrencilerin, duyuşsal, bilişsel ve davranışsal alt boyutları üzerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Erkek katılımcıların not ortalaması ve `Boş Zaman Tutum` ölçeği alt boyutlarında Pearson Korelasyon sonuçlarına göre pozitif yada negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır(p>0.01).Anahtar Kelimeler: Boş Zaman, Rekreasyon, Akademik Başarı Mugla Sıtkı Kocman University Campus is the area of this study.The aim of the study is to evaluate the academic achievements of the 380 students surveyed at random. SPSS Pearson Correlation Test was used in the package programme to record the statistics of percentage and frequency analysis in terms of demographic variables, independent analysis and one way variance analysis for the difference in analysis for more than 2 variables.According to these findings, the affective and cognitive factors were not differentiated according to the academic year variable, but the behavioral factor was different from the academic year of the participants. While affective and cognitive factors were not differentiated according to the academic year variable, behavioral factor was found to be different according to the academic year of the participants. Accordingly, the attitude scale scores of males and females did not differ much according to their academic achievement. There was no statistically significant correlation between Pearson Correlation results (p> 0.01). One-way ANOVA test was applied in this study which examines leisure time attitudes of students in faculties determined in Muğla Sıtkı Koçman University according to their academic achievements. According to this, affective (F = 1.16, P> 0.05), cognitive (F = 1.30, p> 0.05), behavioral (F = 1.14, p> 0.05), total questionnaire score (F = 1.44, p> 0.05) determined that there was no significant difference in the affective, cognitive and behavioral sub-dimensions of the students in faculties determined in Mugla Sıtkı Kocman University. There was no statistically significant relationship between Pearson Correlation results and average grade of male participants and Leisure Attitude result scale.Keywords: Leisure Time, Recreation, Academic Success
Collections