Kurumsal itibar ile örgütsel kıvanç, duygusal bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı kurumsal itibar ile örgütsel kıvanç, duygusal bağlılık, örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Bu amaçla Kocaeli Bölgesi'nde plastik ambalaj imalat sektöründe bulunan 4 orta ölçekli işletmenin çalışanlarına 300 anket dağıltılmış ve geri dönen 212 anket ile çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Analizlerde sırasıyla kurumsal itibarın örgütsel kıvanç, duygusal bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi, örgütsel kıvancın duygusal bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi, son olarak da duygusal bağlılığın örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Analiz sonuçlarına göre; kurumsal itibarın liderlik ve finansal performans boyutunun, örgütsel kıvancın ve duygusal bağlılığın, örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. Buna karşın kurumsal itibarın işletme ile mal ve hizmetin cazibesi, çalışma ortamı ve sosyal sorumluluk boyutlarının örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Kurumsal itibarın çalışma ortamı, sosyal sorumluluk boyutları ve örgütsel kıvancın duygusal bağlılık üzerinde anlamlı etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Kurumsal itibarın işletme ile mal ve hizmetin cazibesi, liderlik ve finansal performans boyutlarının duygusal bağlılık üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Kurumsal itibarın çalışma ortamı, işletme ile mal ve hizmetin cazibesi, sosyal sorumluluk boyutlarının örgütsel kıvancı etkilediği ancak liderlik ve finansal performans boyutunun örgütsel kıvanç üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.Sonuç olarak kurumsal itibarın boyutlarının etkilerini ortaya koyan bu çalışma, çalışan performasının arttırılmasına yardımcı olacak ve bundan sonraki çalışmalara ışık tutacaktır. The aim of the study is to identify the relationship between corporate reputation and pride, and affective commitment and also organizational citizenship behavior. 300 questionnaires were distributed to the employees of 4 medium-sized enterprises in plastic package manufacture sector in Kocaeli area. 212 questionnaires were returned from enterprises and multi regression analysis was done.Effect of the corporate reputation on organizational pride, affective commitment, and organizational citizenship behavior, and effect of the organizational pride on affective commitment and organizational citizenship behavior, and finally effect of the affective commitment on organizational citizenship behavior were researched in the analysis respectively.The results indicate significant effects of the leadership and financial performance dimension of corporate reputation, organizational pride and affective commitment on organizational citizenship behavior while there is not a significant effect of appeal of business and product and service, workplace environment and social responsibility dimensions.It is concluded that there is a significant effect of workplace environment, social responsibility dimensions of corporate reputation and organizational pride on affective commitment. The effect of the appeal of business and product and service, and leadership and financial performance dimensions of corporate reputation on affective commitment was not significant.Furthermore, the results also yield that the workplace environment, appeal of the business and product and service, and social responsibility dimensions of corporate reputation have effect on organizational pride but there is not any effect of leadership and financial performance dimension.Finally this study showed the important effects of corporate reputation on dimensional based and provides guidelines to help increasing the employee performance Furthermore, this study also provides conclusions and suggestions for future studies.
Collections