İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretim içeriklerinin farklı düzenlenme biçimlerinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmayla 7. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretim içeriklerinin 3 farklı düzenlenme biçimleri (sadece metin, metin ve resim ayrık ya da metin ve resim bütünleşik) arasında etkinliklerin uygulanma süresi, öğrencilerin sarf ettiği zihinsel çaba ve öğrenme düzeyi açısından farklılık olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, öntest-sontest karşılaştırma gruplu deneysel araştırma model kullanılmış ve materyal türlerinin etkisini ortaya koymak için oluşturulmuş üç bağımsız grup öğrenme, zihinsel çaba düzeyleri ve etkinlik süreleri açısından karşılaştırılmıştır. Bu araştırmaya, 2011?2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul'da Üsküdar İlçesinde Yavuztürk İlköğretim (Ortaokul) Okulu'nda öğrenim görmekte olan yedinci sınıflara kayıtlı 107 öğrenci katılmıştır. Araştırmadaki etkinlikler üç farklı şekilde tasarlanmıştır. Birinci etkinlik içeriği, sadece metin halinde düzenlenmiştir. İkinci etkinlik içeriğinde, hem metin hem de resimlere yer verilmiş ancak sözü edilen bilgi kaynakları sayfa üzerinde ayrı mekânlarda sunulmuştur. Üçüncü etkinlik içeriklerinde ise, birlikte kullanılan metin ve resimler sayfa üzerinde mekânsal yakınlık oluşturacak şekilde fiziksel olarak bütünleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin öğrenme düzeyini ölçmek amacıyla çoktan seçmeli akademik başarı testi, zihinsel çaba düzeyini ölçmek için zihinsel çaba algı ölçeği ve etkinlik süresini ölçmek için ise süre ölçer kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS 13.0 programında ANOVA testi ile bağımsız gruplar ise t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada üç farklı etkinlik biçiminin kullanımına dayalı olarak yürütülen 15'şer ders saati sonucunda etkinliklerde metin ve resimlerin bütünleşik sunulduğu grup ile diğer iki gruplar arasında öğrenme düzeyi açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlenmiştir. Araştırma sonucunda metin ve resimleri bütünleşik halde hazırlanan etkinliklerin öğrencinin sarf etmesi gereken zihinsel çabayı ve etkinliklerin uygulanma süresini azalttığı, etkinliklerin süresine bağlı olarak derste çözülen soru sayısını artırdığı ve öğrenmeye daha fazla yarar sağladığı belirlenmiştir. Diğer deney grupları arasında sözü edilen bağımlı değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: İkili Kodlama, Bilişsel Yük, Etkinlik Temelli Öğretim, Fiziksel Bütünleştirme, Bölünmüş Dikkat, Matematik Öğretimi The purpose of this study is to determine whether there are significant differences among threee different organization of content (only text, isolated pictures and texts or integrated pictures and texts) of the activity based teaching content in terms of their cognitive efforts, learning levels, also the application periods of activities in 7th grade mathematics course. This study involves an experimental research model with pre-test and post-test comparative groups; and three purposively selected independent groups are compared in terms of their learning and cognitive effort levels and activity periods in order to prove the effect of organization of content. This study involves 107 students, registered in 7th grade in Yavuzturk Secondary School in Uskudar district of Istanbul province during the 2011-2012-school year. The activities in the study are designed in three different ways. The content of the first activity is organized only in text. The content of second activity is presented both with text and pictures; however, these information resources are presented in separate parts on the same page. The content of third activity is physically integrated with text and pictures to create a spatial contiguity on the page. In the study, a multiple choice academic achievement test is used to evaluate the learning levels of students; a cognitive effort perception scale was used for evaluating their cognitive effort levels and a chronometer for measuring activity durations. The quantitative data obtained from the study are analyzed by using ANOVA test; and independent groups by using T-test on SPSS 13.0 program. It was found in the study that there is a statically significant difference in terms of the learning levels between the group which is presented with text and pictures and the other two groups, as a result of 15-class hour applications of three different activity types. It is concluded that the activities organized with both pictures and text in an integrated way decrease the cognitive effort required by the students and application period. Furthermore, these activities contribute more to the learning process by increasing the number of problems solved depending on the activity periods. It is seen that there is no statistical difference in terms of aforementioned dependent variables between the other study groups.Keywords: Dual Coding, Cognitive Load, Activity Based Learning, Physical Integration, Split Attention, Maths Instruction
Collections