İnanna liderlik eğitimi programının etkililiği: 4. ve 5. sınıf kız öğrencilerine ilişkin bir deneme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İnanna Liderlik Eğitimi Programının (İLEP), 4. ve 5. sınıflara devam eden kız öğrencilerin liderlik becerileri üzerine etkisini sınamaktır.Öncelikle araştırmacı tarafından alan yazın taraması yapılmış, uzman görüşleri de alınarak amaca uygun program geliştirilmiştir. İLEP, 14 oturumdan oluşmaktadır ve beş liderlik becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanmıştır. Bu liderlik becerileri benlik saygısı, denetim odağı, çatışma çözme becerisi, empati becerisi ve problem çözme becerisidir.Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, Kocaeli İzmit Şehit Öğretmen Erkan Aydın İlköğretim Okulunda 4. ve 5. sınıflara devam eden 48 kız öğrencidir.Veri toplamak amacıyla, Somut İşlemsel Düşünme Testi, Kişisel Bilgiler Formu, e- okul kayıtları, Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği, Nowicki - Strickland Denetim Odağı Ölçeği, Çatışma Çözme Becerileri Ölçeği, Çocuklar İçin Empati Becerileri Ölçeği ve Çocuklar İçin Problem Çözme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Deney öncesinde gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığına t testi ile bakılmıştır. T testi ayrıca grupların kendi içlerindeki gelişimlerini görebilmek amacıyla uygulanmıştır. Denenceleri test etmek için, ön testler kontrol altına alınarak tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) yapılmıştır. Bulgulara bakıldığında denetim odağı dışındaki liderlik becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda İLEP' in, denetim odağı dışındaki liderlik becerileri üzerinde etkili bir program olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Kızların liderliği, benlik saygısı, denetim odağı, çatışma çözme, empati, problem çözme The purpose of this research is to test th effect of İnanna Leadership Training Program on leadership skills of attending 4th and 5th grade female students. First, the researcher has done a literature scanning and a program has been developed appropriate for purpose evaluation taking the authorities. İLEP consists of 14 sessions and intended for the development of the five leadership skills. These leadership skills are self esteem, locus of control, conflict management ability, empathy skill and problem solving skill.Pretest-posttest control group experimental design was utilized in the study. Study group consists of fourty-eight female students that are attending in the 4th and 5th grades of Kocaeli, İzmit Şehit Öğretmen Erkan Aydın Primary School in 2011-2012 academic years.In order to collect data; Concrete Operational Reasoning Test, Personal Information Files, e-school records, Coopersmith Self-Esteem Inventory, Nowicki-Strickland Locus of Control Scala, The Scala of Conflict Management Skills, Empathy Skills Inventory for Children and the Scala of Problem Solving Skills have been utilized. Before the experiment;whether there is a meaningful difference or not among the groups has been examined by t test. T test has been also carried out in order to find out the progresses within the groups. In order to test the hypotheses; one factor covariance analysis(ANCOVA) has been performed by taking the pretests under control. By considering the findings; it has been stated that, there is a significant difference in the leadership skills apart from the locus of control's, in favor of the survey group. As a result of the survey; it can be claimed that, ILEP is an effective programme on the leadership skills apart from the locus of control's.Key Words: Girl's leadership, self-esteem, locus of control, conflict management, empathy, problem solving.
Collections