Orta Anadolu abdallarının saz ve vokal icra özelliklerinin çözümlenmesi: Neşet Ertaş örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Orta Anadolu Abdallarının saz ve vokal icra özellikleri Neşet Ertaş örneklemiyle çözümlenmeye çalışılmıştır. Neşet Ertaş'ın saz ve vokal icra özelliklerindeki teknik detayların çözümlemeleri, gerek icra gerekse eğitimdeki gelişim açısından önemli ürünler ve ipuçları sunmaktadır. 4 bölüm halinde incelediğimiz çalışmamızın giriş bölümünde, araştırmamızın kuramsal çerçevesine dair; tarihsel, etnolojik ve kavramsal tespitlere yer verilmiş, bununla beraber araştırmamızın problem durumu, amacı ve sınırlılıkları ifade edilmiştir. İkinci bölüm, araştırmamızın metodolojik kısmını oluşturmaktadır. Bu bağlamda bizden sonraki araştırmacılara ışık tutması amacıyla araştırmamızın yöntemine yönelik bilgiler sistematik bir şekilde aktarılmıştır. Araştırmamızın 3. ve 4. bölümleri Neşet Ertaş'ın saz ve vokal icra özelliklerini kapsamaktadır. Bu bağlamda Ertaş'ın saz ve vokal icralarındaki teknik özellikler incelenerek, notalardan alınan pasajlar üzerinden detaylı çözümlere yer verilmiştir. Araştırmamızın sonuç bölümünde ise çalışmamızın bütününden çıkarılan sonuçlara yer verilerek, konuyla ilgili önermelerde bulunulmuştur. Ekler bölümünde ise Orta Anadolu Abdallarının yöredeki söyleme biçimine göre kullandığı kelimeler ve anlamları verilmiş, notasyonu yapılan eserlerin notalarına yer verilerek, araştırmamızda kullanılan ses ve görüntü kayıtlarını içeren bir adet CD sunulmuştur.Yapılan bu çalışma ile ulaşılmak istenen hedef, müziğin gerek icra, gerekse eğitimine dair farkındalığa katkı sağlamak ve bu bağlamda örnek modellemeler sunmaktır. In this study, instrumental and vocal performance characteristics of Central Anatolia's Abdals are tried to be solved with Neşet Ertaş's sample. In the Instrumental and vocal performance characteristics of Neşet Ertaş worshiping in the technical details of the analysis, both in terms of enforcement and educational development, offers important products and tips .In the introduction of our work that we have examined in four portions ,to our research on the theoretical framework; historical , ethnological and conceptual determinations are given to identify , nonetheless, the status of our research problem, purpose and limitations are expressed. The second part of our study constitutes the methodological section. In this context, in order to shed light to the future researchers, the information about the method of our research is transferred systematically . Sections 3 and 4 of our research covers instrument and vocal performance characteristics of Neset Ertas. In this context, by examining technical characteristics of Ertaş's instrumentals and vocals performance, it is given place to detailed analysis through the passages taken from the sheets. In the conclusion part of our research, it is given place to the conclusions drawn from the totality of our study, the relevant propositions are made. In the addition part of our research, we served the sheets which are analysed in our research, Abdal's vocabulary and a CD which contains sound and video records are used in our research The objectives to be achieved with these studies are to contribute to the awareness of both music executive and music education, and to provide examples of modeling .
Collections