Bingöl Üniversitesinde rekreatif spor yapanlar ile spor yapmayan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızın amacı, Bingöl İlinde bulunan üniversite öğrencileri içerisinde rekreatif amaçlı spor yapanlar ile spor yapmayan katılımcıların sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Örneklem grubunu ele aldığımızda, 2018-2019 akademik yılı içerisinde Bingöl Üniversitesinde öğrenim gören rekreatif amaçlı spor yapan 203 öğrenci ile spor yapmayan 205 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların sosyal beceri düzeylerini belirlemek için Riggio tarafından geliştirilen ve Yüksel tarafından Türkçe 'ye uyarlanan `Sosyal Beceri Envanteri` kullanılmıştır. Katılımcılar tarafından doldurulan ölçek SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak elde edilen veriler tek yönlü varyans analizi, frekans yüzde ve t testi gibi farklı istatistik işlemleri kullanılarak çözümlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca analizlerin oluşturulmasında istatistik işlemlerde anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır.Rekreatif spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini inceleyen bu araştırmada, değişkenlerden spor durumuna göre toplam puan değerlerinde rekreatif spor yapan öğrenciler lehine anlamlı fark vardır. Sosyal beceri düzeyleri arasında sosyal beceri ölçeğinin alt boyutlarında duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlılık, sosyal duyarlılık ve sosyal kontrol boyutunda takım ve bireysel sporlar lehine anlamlı fark çıkmıştır. Sosyal anlatımcılık boyutunda iki grup arasında da anlamlı fark vardır. Sosyal anlatımcılık rekreatif spor yapanlarda daha yüksek olarak ortaya çıkmıştır. Duyuşsal kontrol alt boyutunda ise gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Cinsiyete göre rekretif sporu yapanlar ve spor yapmayan öğrenciler arasında anlamlı fark vardır. Sosyal beceri ölçeği alt boyutlarında duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlılık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık ve sosyal kontrol alt boyutlarında anlamlı fark vardır. Sosyal duyarlılık boyutunda ise cinsiyete göre anlamlı fark çıkmamıştır. Cinsiyete göre rekretif sporu yapanlar ve spor yapmayan öğrenciler arasında sosyal beceri alt boyutlarından duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlılık, sosyal anlatımcılık ve sosyal kontrol alt boyutlarında kız öğrenciler erkek örgencilerden daha sosyal çıkmışlardır. Duyuşsal kontrol alt boyutunda erkek öğrenciler daha sosyal çıkmışlardır. Sosyal duyarlılık alt boyutunda ise cinsiyetler arasında fark çıkmamıştır. Toplam sosyal beceri ölçeğinde de kız öğrenciler erkek öğrencilerden daha sosyaldirler sonucu çıkmıştır. rekretif sporu yapanlar ve spor yapmayan öğrenciler sosyal beceri ölçeği duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlılık, duyuşsal kontrol, sosyal anlatımcılık ve sosyal duyarlılık alt boyutlarında anlamlı fark çıkmamıştır. The aim of our study is to compare the social skill levels of participants who do sports and those who do not do sports in the university students in Bingöl Province. Considering the sample group, in the 2018-2019 academic year, 203 students from Bingöl University who are doing recreational activities, and 205 students who do not do sports. The düzey Social Skill Inventory Türkçe developed by Riggio and adapted to Turkish by Yüksel was used to determine the social skill levels of the participants. The data obtained by using SPSS 22 statistical package program, which was filled by the participants, was tried to be analyzed by using different statistical procedures such as one way variance analysis, frequency percentage and t test. In addition, the significance level of statistical operations was taken as 0.05 in the analysis.There is a significant difference between gender and non-sports students. There are significant differences in sub-dimensions of affective expression, affective sensitivity, affective control, social expression and social control. There was no significant difference in social sensitivity dimension according to gender. According to gender, among the social skills sub-dimensions of affective expression, affective sensitivity, social expression and social control sub-dimensions, female students were more social than male students. Male students were more social in affective control sub-dimension. There was no difference between the sexes in the sub-dimension of social sensitivity. In the total social skill scale, female students were more socially than male students. There was no significant difference in social skill scale affective expression, affective sensitivity, affective control, social expression and social sensitivity subscales.
Collections