Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin eğitim felsefesi görüşleri ve öğretme-öğrenme anlayışlarının yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim matematik öğretmenlerin eğitim felsefesi görüşlerinin ve öğretme-öğrenme anlayışlarının yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerine etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Kocaeli ili sınırları içinde yer alan 54 ortaöğretim kurumunda yürütülen bu araştırmanın çalışma grubu, belirlenen okullarda görev yapan 236 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Eğitim Felsefesi Görüş ölçeği, Öğretme-Öğrenme Anlayışları ölçeği ile Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Düzenleme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koymak için Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmış, bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordama derecesini belirlemek amacıyla da regresyon/adımsal regresyon (stepwise) analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, öğretmenlerin eğitim felsefesi görüşleri ile öğretme-öğrenme anlayışları arasında tutarlı ilişkilerin bulunduğu tespit edilmiştir. Daimicilik ve esasicilik alt boyutları ile geleneksel anlayış arasında, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık alt boyutları ile yapılandırmacı anlayış arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bir başka sonuç ise, öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerine ait görüşleri ile benimsedikleri eğitim felsefesi görüşleri ve öğretme-öğrenme anlayışları arasında birkaç istisna dışında tutarlık bulunmadığı yönündedir. Anahtar Kelimeler: İnanç, Eğitim Felsefesi, Öğretme-öğrenme Anlayışları, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı The aim of this study is to determine whether there is any effect of the educational philosophy views and teaching- learning approaches of the mathematics teachers at the secondary level on their skills to organize constructivist learning environment. The model used for the research was relational scanning. The research group of this study conducted at 54 secondary schools within the scope of Kocaeli province is comprised of 236 mathematics teachers at the determined schools. Views of Educational Philosophy questionnaire, Teaching-Learning Approaches questionnaire and Constructivist Learning Environment scale were used to collect data. In this study, Pearson correlation coefficients were calculated in order to put forward the relations between the variables, and analyses of regression/ stepwise regression were performed to determine the regression degree of the undependent variables on dependent variables. According to the results of the analyses, it was determined that there are consistent relationships between the teachers' views of educational philosophy and their teaching-learning approaches. Positive significant relationships between perennialism and essentialism sub-dimensions and traditional approach and between progressivism and reconstructionism sub-dimensions and constructivist approach were identified. A further result is that there is no consistency between the teachers' views for their skills to organize constructivist learning environment and their adopted views of educational philosophy and teaching-learning approaches with a few exceptions.Key Words: Beliefs, Educational Philosophy, Teachin-Learning Approach, Constructivist Learning Environment
Collections