Çocuk bakımında annelerin duygusal emek talepleri: Bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, annelerin duygusal emek taleplerini ve duygusal davranış kurallarının neler olduğunu ve bu taleplerin bakıcı ve öğretmen seçimindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda, Muğla'da çocuk bakımında bakıcı ya da kurum tercihinde bulunan 20 anne üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Yapılan yarı yapılandırılmış görüşmede sorular dört bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde görüşmecilerin demografik özellikleri; ikinci bölümde bakıcı ve öğretmen seçiminde etkili olan faktörlere; üçüncü bölümde annelerin taleplerine; dördüncü bölümde ise bakıcı ve öğretmeninin gösterdiği davranış boyutuna yönelik sorular sorulmuştur. Yapılan derinlemesine mülakat bulguları betimsel analiz yöntemiyle yorumlanmıştır.Bu araştırma sonucunda annenin çocuğunun yaşına göre bakım tercihinde bulunduğu anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra seçim yaparken bakıcının ve öğretmenin demografik özelliklerinin ve duygusal davranışlarının önemli olduğu görülmektedir. Dolayısıyla annenin duygusal emek talebinin bakıcı ve öğretmen seçiminde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to reveal the mothers' emotional labor demands and emotional behavior rules and to determine the effects of these demands on the choice of carers nursemaids and teachers. A survey was conducted on 20 mothers in Muğla who preferred caregivers or caregiver institution. In the semi-structured interview, the questions are divided into four sections. In the first section Demographic characteristics of the interviewers ; in the second section, factors that are effective in the choice of carers and teachers; in the third section, the demands of the mothers; In the fourth section, questions about the behavioral dimension of the caregiver and his / her teacher were asked. In-depth interview findings were interpreted by descriptive analysis method.At the end of this study, it was understood that the mother preferred to care for her child according to her age. In addition, demographic characteristics and emotional behaviors of caregivers and teachers are important when making choices. Therefore, the mother's emotional labor demand was found to be effective in the selection of caregivers and teachers.
Collections